باران شدید در بیله‌سوار مغان خساراتی بر جای گذاشت

اردبیل - ایرنا - بارش شدید باران امروز چهارشنبه در بیله‌سوار مغان به‌ویژه روستاهای این شهرستان مردم را دچار مشکل کرد و خساراتی بر جای گذاشت.

فرماندار بیله‌سوار مغان در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: از بعد از ظهر امروز تاکنون بیش از ۲۹ میلی‌متر باران در شهر بیله‌سوار بارید و ساکنان بخش‌های مرکزی و بخشی از جعفرآباد مغان را دچار مشکل کرد.

صاحبعلی اصغری افزود: در اثر بارش باران برخی از معابر شهر، بخشی از خیابان طالقانی بیله‌سوار و نیز برخی روستاهای بخش مرکزی دچار آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از سطح شهرستان خوشبختانه تاکنون به پل‌ها و ابنیه فنی راه‌های بیله‌سوار خسارتی وارد نشد اما به‌دلیل جاری شدن سیلاب آب شستگی در پل فلزی انجیرلو اتفاق افتاده ولی پل صدمه‌ای ندیده است ، ورود ماسه، سنگ، شن و لجن به جاده اصلی مشکلاتی پدید آمد که ماموران ذیربط و راهداران مشغول پاکسازی جاده‌ها هستند.

فرماندار بیله‌سوار گفت: هم‌اکنون تردد در مسیرهای اصلی این شهرستان برقرار است.

اصغری با یادآوری اینکه داده‌های هواشناسی از استمرار بارش دست کم تا اواخر وقت امشب حکایت دارد، تصریح کرد: عوامل دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مدیریت بحران بیله‌سوار مغان برای رویارویی و مهار تبعات ناشی از حوادث جوی در آمادگی کامل هستند.

باران شدید در بیله‌سوار مغان خساراتی بر جای گذاشت

فرماندار بیله‌سوار گفت: در ۳۷ روستای این شهرستان بارش داریم و نفوذ حجم زیادی از آب به دریچه های فاضلاب مشکل‌ساز شده و عوامل مدیریت بحران با تجهیزات و ماشین‌آلات لازم برای جمع‌آوری آب از سطح شهر بیله‌سوار و هدایت آن در تلاش هستند.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همجواری کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد و خردادماه امسال جاری شدن سیل خسارت‌ زیادی در سطح منطقه برجای گذاشت.

عصر دیروز سه‌شنبه نیز بر اثر بارندگی و جاری شدن سیل شبانه در بخش مرادلو شهرستان مشگین‌شهر یک نفر جان باخت و خسارت‌هایی به جاده‌های ارتباطی روستاهای پشته قره آغاج، مازافا ، گلنوجه، نوری کندی و قشلاقات بخش مرادلو وارد شد.

سیل همچنین صدها راس دام‌ را تلف و به زمین‌های باغی و کشاورزی خسارت وارد کرد.

اردبیل از جمله ۱۰ استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha