دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حمایت از تولیدات روستاییان و عشایر دارد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با تاکید بر ظرفیت بالای روستاییان و عشایر این استان گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حمایت از تولیدات این قشر مولد دارد.

سید حبیب موسوی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه روستایی و عشایری تنوع تولید محصولات حوزه دامی، باغبانی و صنایع دستی بالاست و براساس سیاست‌های دولت مردمی، تلاش داریم با ارائه تسهیلات ارزان قیمت از این تولیدات حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: زندگی در مناطق عشایری و روستایی سخت است لذا سعی داریم با حمایت خود در بخش‌های مختلف کمی از سختی‌های زندگی این قشر مولد کم کنیم.

موسوی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور گفت: در این نمایشگاه بیش از یک هزار غرفه برپاست که در بخشی از آن جامعه عشایری و روستاییان استان تهران نیز تولیدات و محصولات خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران ادامه داد: واقعیت امر این است که جامعه عشایری استان تهران تامین کننده حدود ۳۰ درصد گوشت قرمز و مواد پروتئینی پایتخت نشینان را هستند و با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک در تولید گوشت قرمز در رتبه مناسبی قرار دارند.

دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به حمایت از تولیدات روستاییان و عشایر دارد

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر استان تهران، قشلاق را در جنوب‌شرقی استان و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که از حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور تا ۱۸ مهر در مصلای تهران بر پا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha