اجرای طرح ارتباطاتی ابردولت در مشهد

مشهد -ایرنا-معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات گفت: زیر ساخت‌های‌ دولتی طرح «ابر دولت» برای ذخیره سازی و پردازش اطلاعات در تهران اجرا شده است و به زودی تجهیزات مرتبط در کلانشهر مشهد به اجرا در می‌آید.

به گزارش ایرنا از استانداری خراسان رضوی، علی‌اصغر انصاری در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود: تجهیزات و زیر ساخت نود (node) شبکه مشهد( وسایل فیزیکی در شبکه مخابراتی که قادر به ارسال ویا دریافت یا اطلاعات باشد) فراهم است.

وی ادامه داد: در وزارت خانه نیز به اجرای هرچه سریع‌تر پروژه فیبر نوری در کلانشهرها مخصوصا در شهر مشهد توجه ویژه وجود دارد و امیدواریم با رفع موانع این طرح نیز در سایر مناطق مشهد اجرا شود.
استاندار خراسان رضوی نیز با اشاره به اجرای‌ پروژه فیبر نوری در برخی مناطق شهر مشهد گفت: تلاش لازم برای اجرای طرح فیبر نوری در تمام مناطق کلانشهر مشهد تا پایان دولت سیزدهم وجود دارد.

یعقوبعلی نظری با اشاره به برخی از طرح های بزرگ مخابرات و ارتباطی افزود: از جمله پروژه «قطب داده» که سال گذشته ، روند اجرایی آن آغاز شده است نیاز به سرعت بیشتری دارد.

وی به موضوع پوشش اینترنت و تلفن همراه در روستاهای استان خراسان رضوی نیز اشاره کرد و گفت: برخی روستاها در سال ۱۴۰۲ در فهرست اجرای پروژه‌های ارتباطاتی از قبیل پوشش اینترنت و تلفن همراه قرار دارد و برخی‌ نیز برای اجرای طرح‌های ارتباطی در سال ۱۴۰۳ مشخص شده اند.

استاندار خراسان رضوی به پروژه فیبرنوری‌ در مشهد اشاره کرد و گفت: در مناطق ۹ و ۱۱ مشهد پروژه فیبر نوری در حال اجرا است که تا کنون نیز ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم همه مناطق شهر مشهد به فیبرنوری مجهز شود.

بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه برای سالهای ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است با مشارکت و سرمایه گذاری بخش‌های خصوصی و یا غیر دولتی زیر ساخت‌های لازم برای توسعه اقتصاد دیجیتال اعم از ارتباطی و اطلاعاتی (ابری و ذخیره سازی و پردازش سریع را فراهم آورند. هی کلیه دستگاه‌های سیاست گذار موضوع ماده این قانون مکلفند تا پایان سال اول این قانون نسبت به تدوین برنامه تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دیجیتال بخش خود و پروژه‌های پیشران بر بستر ابری با سازوکارهای تأمین مالی آن‌ها از محل منابع غیر عمومی اقدام و آن را به تصویب هیأت وزیران برسانند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است ظرف مدت یک سال با اولویت استفاده از الگوی مشارکت عمومی خصوصی نسبت به ایجاد تقویت و استقرار زیر ساخت یکپارچه ابری دولت هوشمند اقدام کند. دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده این قانون مکلفند مراکز داده اصلی و پشتیبان خود را به زیر ساخت یکپارچه ابری دولت هوشمند انتقال دهند. آئین‌نامه این بند مشتمل بر زمان بندی و شیوه انجام آن توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری وزارت اطلاعات ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون تدوین و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha