طرح هادی ۳۳۰ روستا در استان اردبیل در دست اجرا است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر طرح هادی ۳۳۰ روستا در این استان با رویکرد عمران و آبادی در دست اجرا قرار گرفته که این طرح‌ها تا ۲ سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

حامد کیخسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در استان اردبیل از مجموع یک‌هزار و ۸۵۹ روستا، طرح هادی یک‌هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار اجرا شده و مصمم هستیم بقیه طرح هادی روستاها را در زمان مقرر اجرا کنیم.

وی با اشاره به لزوم بازنگری طرح‌ هادی روستاها افزود: هر سال ۱۰ درصد طرح‌های هادی در استان مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا با تامین اعتبارات لازم نواقص و نارسایی‌های موجود این طرح‌ها برطرف شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه ۱۰ روستا در استان به‌ عنوان روستای هدف گردشگری معرفی می‌شود ، گفت: احیا و مرمت این روستاها در قالب روستاهای هدف گردشگری برای جذب گردشگران انجام می‌شود و هدف این است تا ساختار کالبدی روستاها شکلی متفاوت و جذاب به خود بگیرد.

کیخسروی ادامه داد: پیش از این روستاهایی نظیر موئیل در مشگین‌شهر، سردابه در اردبیل، شال در خلخال و اسبو در سرعین به عنوان روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند و در نظر داریم در قالب بافت با ارزش روستاها اقدامات خوبی انجام بشود.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب روستاهای هدف گردشگری بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم تا در کنار حضور گردشگران، تولید ثروت و ارزش افزوده بیشتر روستاییان با تنوع تولید و عرضه محصولات متنوع انجام شود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل درباره ساخت نهضت ملی مسکن نیز گفت: طرح نهضت ملی مسکن همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل در حال اجراست و بنیاد مسکن وظیفه ساخت پنج هزار و ۲۲۸ واحد را بر عهده دارد که از این تعداد سه هزار و ۲۹۰ واحد آن در اردبیل و بقیه نیز در شهرستان‌ها احداث می‌شود.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۹ روستا و آبادی دارد که بدون در نظر گرفتن روستاهای تک خانواری، بیش از یک هزار و ۷۸۰ روستا دارای سکنه می‌باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha