استاندار: پراکندگی و گستردگی استان سمنان در تخصیص اعتبارات لحاظ شود

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: توجه به پراکندگی و گستردگی این استان در تخصیص اعتبارات به ویژه در بخش خدماتی و حمایتی مانند طرح‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) مورد توجه مسوولان ملی باشد.

سید محمد رضا هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پراکندگی استان سمنان هزینه‌ها را برای مددجوایان اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه‌های مختلف مانند حمل مصالح برای ساخت خانه افزایش می‌دهد و انتظار می‌رود این رویکرد مورد توجه مسوولان بالادستی باشد.

وی ادامه داد: درخواست توجه به پراکندگی و گستردگی استان سمنان در تخصیص اعتبارات به ویژه در بخش اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان به رییس این نهاد در کشور در دیدار با وی اعلام شد.

وی تصریح کرد: اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان سال گذشته رتبه نخست کشور در اشتغالزایی برای جامعه هدف را از آن خود کرد.

استاندار سمنان اضافه کرد: اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان امسال نیز با وجود اینکه بیش از پنج ماه تا پایان ۱۴۰۲ باقیمانده است، موفق به تحقق بیش از ۸۰ درصد تعهد اشتغال شد.

هاشمی بیان کرد: افزایش اعتبارات اداره‌کل کمیته امداد استان سمنان، افزایش تخصیص وام قرض‌الحسنه و تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌های نیازمند، از جمله موارد مطرح شده در دیدار با رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) بود.

استاندار سمنان تصریح کرد: مشاغل خانگی به دلیل زودبازده بودن، سودآوری در بین روستاییان و مددجویان اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان مورد استقبال است.

وی اضافه کرد: تسهیل شرایط کاری در بخش مشاغل خانگی مانند صنایع‌دستی و پرورش قارچ و زنبور عسل مورد توجه باشد.

استاندار: پراکندگی و گستردگی استان سمنان در تخصیص اعتبارات لحاظ شود

استاندار سمنان اظهار کرد: توزیع صفحه های خورشیدی در بین مددجویان اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) طی تفاهم‌نامه امضاشده با بسیج سازندگی از دیگر راهبردها برای اشتغالزایی، درآمدزایی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، افزایش تولید و تاب‌آوری شبکه برق و کاهش آلایندگی و توجه به محیط‌زیست است.

وی با بیان اینکه درآمدزایی برای مددجویان زیر پوشش یکی از جنبه‌های مهم اجرای این طرح است، تصریح کرد: درآمدزایی از همان سال نخست آغاز می‌شود و پس از اتمام دوره بازپرداخت وام، افزایش خواهد داشت.

استاندار سمنان با بیان اینکه ساخت نیروگاه خورشیدی بر پشت‌بام خانه مددجویان موجب توانمندی اقتصادی خانواده‌ها می‌شود، افزود: بازدهی نیروگاه‌های خورشیدی در استان سمنان به آفتابی بودن بیشتر روزهای سال، بالاتر از دیگر مناطق است و درآمد برای مددجویان و همچنین افزایش تولید انرژی برای استان را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha