رییس کمیته امداد: توانمندسازی محرومان در راس ماموریتهای این نهاد است

مشهد-ایرنا- رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مقام معظم رهبری در نامه کتبی به این نهاد تاکید کرده اند که باید توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای تهیدستان با رعایت تکریم و حرمت نیازمندان در راس ماموریتهای این نهاد باشد.

سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در مراسم توزیع همزمان ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه در سراسر کشور در مشهد افزود:ازدواج به طور قطع یکی از فرایندهای توانمندسازی است و تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند اقدام موثری در این جهت است.

وی ادامه داد:نوعروسان با این جهیزیه امروز عزتمندانه وارد خانه شوهر می شوند و این اشک شوق را نمی‌توان با هیچ معیاری سنجش کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تامین و توزیع این تعداد جهیزیه در قالب هم افزایی ۲ نهاد یادگار امام راحل یعنی سپاه پاسداران و کمیته امداد در سراسر کشور رویدادی تحسین برانگیز و نشان از شورخدمت به محرومان است.

بختیاری با بیان این که کمیته امداد از یادگاران امام خمینی(ره) است افزود: ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب این نهاد به همت آن امام (ره) ایجاد شد و مهمترین وظیفه و مسوولیتش حمایت از محرومان و مستضعفان تعیین شد.

وی ادامه داد:جشن امروز اهدای جهیزیه تبلور فرمایشات امام راحل(ره) است که ماموریت کمیته امداد را مدد به حیات، مدد به زندگی و مدد به کار دانست.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در ایام دهه ولایت جدای از خدمات قرارگاه محرومیت زدایی و سازندگی تعداد ۲۰ هزار سری جهیزیه به همت سپاه به نوعروسان نیازمند اهدا شد و امروز نیز با هم افزایی فراهم شده و توجه ارزشمند سرداران سپاه و همراهی کمیته امداد تعداد ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه دیگر اهدا می شود.

بختیاری خطاب به مدیران کمیته امداد استانها تاکید کرد: اهدای جهیزیه به مددجویان باید با حفظ شان و جلوگیری از انگشت نما شدن آنها باشد.

وی با بیان این که خدمت به عائله خداوند افتخار و شان ما نوکری آنان است خطاب به نوعروسان گفت:زندگی مشترک توحیدی‌تان را از قدم اول به یاد خداوند و امام زمان(عج) آغاز کنید چرا که کانون گرم زندگی، واحدی از جامعه اسلامی است که اگر در زیر سایه توحید باشد بسیاری از دغدغه ها و آسیب های اجتماعی را از همین کانون می توان از بین برد.

او اظهار کرد:کمیته امداد سال گذشته ۸۲ هزار سری جهیزیه تقدیم مددجویان کرده که ۱۰۰ درصد این شمار تولیدات داخلی بوده است و از این طریق ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha