صحرایی: سند تحول بنیادین مبنای فعالیت وزارت آموزش و پرورش است

ساری - ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنای فعالیت مسوولان مربوطه در سطح ملی و استانها برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا مراد صحرایی روز پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری افزود :۴۰ ویژگی دانش آموزان در سند تحول بنیادین بر محور جهانی اندیشی و نشاط است.

وی با بیان این که، سیمای آینده هر کشور و منطقه‌ای از آموزش و پرورش کنونی آن قابل پیش بینی است، گفت: همه آرزوهای ما در مدارس قابل مشاهده است.

این مقام مسوول با بیان این که، توجه به سن یادگیری، یکی از اولویت های تغییر و تحول در مدارس و آموزش و پرورش است، گفت: هر گونه تغییر را باید در مدارس ایجاد کنیم و اگر در مدارس یک میلیون تومان هزینه کنیم در آینده مجبور نیستیم برای آسیب‌های اجتماعی هزینه کنیم.

صحرایی یادآور شد: نباید از امور مهم تعلیم و تربیت غفلت کنیم و سند تحول بنیادین باید مبنای ما در آموزش و پرورش قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین دانش آموز باید محب وطن و کشور باشد و مسئله اصلی ما توحید و نوبت و معاد است و باید برگشت عمیق و دقیق به اصول داشته باشیم.

صحرایی با اشاره به اقدامات مهم صورت گرفته، تربیت معلم را از اقدامات مهم بیان کرد و گفت: تربیت معلم همانند کبد برای بدن است و یکی از ایرادهای وارده بر آموزش و پرورش این بود که تربیت معلم آن تعطیل شده بود.

صحرایی: سند تحول بنیادین مبنای فعالیت وزارت آموزش و پرورش است

وی با بیان اینکه اگر امروز در مدارس مشکل معلم داریم ریشه آن در تربیت معلم بوده است و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ حدود ۵۰۳ هزار معلم وارد آموزش و پرورش شدند که ۱۷ هزار نفر از طریق تربیت معلم جذب شدند.

به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش به منظور حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و فعالیت معلمان در قالب سفر ۲ روزه به مازندران سفر کرده است.

مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد که در سه هزارو ۹۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

آموزش و پرورش مازندران دارای ۳۷ هزار و ۴۰۰ نیروی انسانی است که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۰۰ نفر معلم و بقیه در مجموعه اداری و خدماتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha