۴۰ درصد واحدهای مسکن روستایی ساوه بهسازی شد

ساوه - ایرنا - رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه گفت: از ابتدای اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی تاکنون ۴۰ درصد واحدهای روستایی این شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

«محمدکاظم آب‌پیکر» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در آبادی‌های این شهرستان ۱۶ هزار واحد مسکونی وجود دارد که از سال ۱۳۸۴ تاکنون حدود چهار هزار مورد شامل ۴۰ درصد از این واحدها مقاوم‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد بقیه واحدها برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله مقاومت مناسبی ندارد، اضافه کرد: عمده دلایلی که مقاوم سازی مسکن روستایی در این شهرستان پایین تر از میانگین ۵۱ درصد کشوری قرار دارد، سختگیری بانک‌ها، تورم و گرانی مصالح ساختمانی است.

آب پیکر گفت: برخی از بانک‌ها برای اعطای وام ساخت مسکن روستایی چهار ضامن مطالبه می‌کنند که تامین این مسئله در بیشتر موارد از توان متقاضیان روستایی خارج است و آنان را از ادامه مسیر ساخت منصرف می‌کند.

وی یادآور شد: این شهرستان از محل وام بانکی ۱۴۰۱ برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی ۳۳۴ واحد سهم داشت که از زمستان سال گذشته تاکنون این تعداد متقاضی به بانک معرفی شده که ۲۴۰ نفر از آنان موفق به انعقاد قرارداد شده اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه با اشاره به اینکه هر واحد ۲ میلیارد ریال وام دریافت می‌کند، یادآور شد: تمام وام مصوب سال گذشته ۶۶۸ میلیارد ریال بود که ۱۴۱ واحد نیز مشمول متمم یک میلیارد ریالی به میزان ۱۳۷ میلیارد ریال شده‌اند.

ساوه با ۲ بخش مرکزی و نوبران افزون بر ۲۴۰ روستا دارد که نزدیک به ۸۰ هزار نفر از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha