هواشناسی: دمای هوا در آذربایجان‌غربی تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی، کاهش محسوس دما از امروز به میزان چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد در استان پیش‌بینی می‌شود و لازم است شهروندان به خصوص کشاورزان تدابیر لازم در این زمینه به‌کار گیرند.

مهدی صابری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: احتمال وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی در همه مناطق استان وجود دارد و استفاده و تنظیم سیستم دمای مرغداری‌ها، سالن‌های پرورش ماهی و گلخانه ها لازم است.

وی با اشاره به اینکه این شرایط تا روز جمعه در استان پایدار است، ادامه داد: همچنین تغذیه پرانرژی برای دام و طیور و تسریع در انتقال محصولات به انبارها و توجه به توصیه های کارشناسان حوزه های کشاورزی ضروری است.

بیشتر بخوانید: دمای آذربایجان غربی تا ۱۰ درجه کاهش می یابد

دمای ارومیه هفت درجه سانتی گراد کاهش یافت

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: دمای هوای ارومیه مرکز استان در این مدت با کاهش هفت درجه‌ای مواجه و بیشینه و کمینه دمای این شهرستان بین مثبت ۶ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: در این مدت، شهرستان چالدران در شمال استان نیز با مثبت پنج درجه سردترین و شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

صابری با اشاره به خروج تدریجی سامانه بارشی از روز جمعه اظهار کرد: شهرستان ماکو با بیش از ۱۷ میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر را داشت و میزان بارندگی ثبت شده در ایستگاه هواشناسی فرودگاه شهرستان ارومیه نیز ۳ میلی‌متر بود که این میزان در خود شهر بیشتر است.

هواشناسی: دمای هوا در آذربایجان‌غربی تا ۶ درجه کاهش می‌یابد

به گزارش ایرنا همه ساله با نزدیک شدن به نیمه دوم مهرماه در آذربایجان غربی برشدت بارشهای رگباری افزوده شده و دمای هوا نیز به شکل محسوسی کاهش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha