۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85248278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ خرده فروش موادمخدر در زنجان دستگیر شدند

۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85248278
۲۰ خرده فروش موادمخدر در زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از دستگیری ۲۰ نفر خرده فروش مواد مخدر با اجرای طرح عاصفات در زنجان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ داود مرسلی روز پنجشنبه بابیان این مطلب افزود: به منظور افزایش امنیت عمومی، پاکسازی نقاط آلوده و برخورد با خرده فروشان، چند اکیپ از پلیس های تخصصی این فرماندهی طرح عاصفات را به مرحله اجرا گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه ماموران با اجرای این طرح موفق به دستگیری ۲۰ نفر خرده فروش مواد مخدر شدند خاطرنشان کرد: از دیگر توفیقات این طرح جمع آوری ۱۳ نفر معتاد متجاهر است.
سرهنگ مرسلی ادامه داد: با دستگیری این تعداد معتاد و خرده فروش مواد مخدر بیش یک هزار و ۷۱۷ گرم مواد مخدر کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با تاکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح های پاکسازی نقاط آلوده، از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس در شناسایی و کشف جرائم قدردانی کرد.

زنجان جزو استانهای امن کشور است

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان زنجان بااشاره به برنامه های هفته انتظامی گفت: افتتاح سامانه هوشمند پلیسی، راه اندازی سامانه های پاسخگویی به تماس‌های بانوان، برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی، تجلیل از رانندگان نمونه، اجرای گسترده طرح های وصال در مدارس و نیایش در مساجد سطح استان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای این هفته است.
سرهنگ عباسی افزود: زنجان به عنوان یکی از استان های موفق در کشف کالای قاچاق و تامین امنیت چند بعدی است و با همراهی مردم و تلاش شبانه روزی همکاران خدوم پلیس استان و طی بررسی میزان جرایم و شاخص های آماری، جزو استان های امن کشور محسوب می شود که با همکاری و مشارکت مردم همواره شاهد امنیت پایدار هستیم.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با عنایت به پژوهشگاه بررسی و ریشه یابی جرایم و هم در راستای عملیات های مشترک پلیسی با استان های همسایه به عنوان استان موثر در کشف جرایم سازمان یافته و دستگیری متهمان هستیم.

مراقب کلاهبرداران با سوء استفاده از مدارک هویتی باشیم
رئیس پلیس فتا زنجان از شناسایی و دستگیری شخصی که با سوء استفاده از مدارک هویتی دیگران ، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد و گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، هویت یک نفر کاربر ناشناس اینترنتی که اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و هویتی دیگران می کرد محرز شد.

سرهنگ سیداحمد موسوی افزود: برابر بررسی ‎های انجام شده معلوم شد، شخصی به هویت نامعلوم با سرقت مدارک هویتی، رمز و کارت بانکی شاکیِ با درج آگهی‌های صوری در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کند.
این مسئول انتظامی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و شیوه شگردهای خاص پلیسی متهم به‌ هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی قضایی‌ دستگیر و به پلیس فتا زنجان انتقال داده شد.
سرهنگ موسوی اظهار داشت: در بازجویی‌های اولیه متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا، ضمن اعتراف به جرم خود بیان داشت: با سوء استفاده از اعتماد کاربران و اطلاعات کارت بانکی و مدارک هویتی با شگرد درج آگهی‌های سوری در سایت دیوار و فضای مجازی جلب و مورد دسترسی قرار می گرفت.
سرهنگ موسوی به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده‌های احتمالی افراد بزهکار، شهروندان در نگهداری مدارک هویتی نهایت دقت را به‌عمل آورند و از ارسال تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی و یا سپردن مدارک به افراد غیر خودداری کنند.
رئیس پلیس فتا استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک یا مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی در میان بگذارند.


دستگیری سارق موتور سیکلت و کشف ۱۵ فقره سرقت
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارق حرفه ای موتور سیکلت با ۱۵ فقره سرقت خبر داد گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در شهر زنجان، موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرارگرفت.

سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه لو افزود: کارآگاهان با تلاش بی وقفه شبانه روزی در تحقیقات پلیسی و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای شدند که با هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان تصریح کرد: متهم در بازجویی های فنی به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات به ۱۵فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف که در این خصوص یک نفر مالخر نیز دستگیر و به همراه سارق پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.
سرهنگ آدینه لو از شهروندان خواست: به هشدارهای پلیسی توجه داشته باشند و خودرو و موتورسیکلت خود را در مکان امن و مطمئن پارک و در جهت پیشگیری از سرقت، وسائط نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی لازم از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha