رییس دانشگاه شهید بهشتی: تولید علم متناسب با نیاز کشور یک تغییر رویه ضروری است

مشهد-ایرنا- رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: تولید علم متناسب با نیاز کشور یک تغییر رویه و حرکت ضروری است و در این دانشگاه شاهد تغییر مسیر به سمت دانشگاه مسئله محور و موضوع محور برای حل مسائل کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، سید محمود رضا آقامیری روز پنجشنبه در حاشیه اولین دوره طرح تعالی منش استادی (در مسیر فرزانگی) ویژه ۱۶۰ نفر از استادان تازه استخدام شده در دانشگاه‌های کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دانشگاه شهید بهشتی بر اساس این نیاز به دنبال ایجاد دانشکده سیاستگذاری عمومی و حکمرانی هستیم تا با استفاده از تمامی علومی که در اختیار داریم زمینه مناسب برای حکمرانی ایجاد شود.

وی ادامه داد: استفاده از هوش مصنوعی در آینده و حکمرانی دانشگاهها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رییس دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به تهدید یا فرصت تهیه مقالات علمی با استفاده از هوش مصنوعی در دانشگاه ها بیان کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تهیه مقاله اگر به صورت ابزار باشد، یک تهدید محسوب می‌شود ولی اگر در خصوص ارائه دستاوردهای علمی توسط دانشجویان و یا استادان مورد استفاده قرار گیرد، یک ارزش است.

وی افزود: هم‌اکنون هوش مصنوعی در تمام رشته‌های دانشگاهی شامل علوم انسانی و سایر علوم کاربرد دارد و چاره‌ای جز بهره‌گیری از آن نیست.

آقامیری گفت: با کمال تاسف برخی افراد از هوش مصنوعی به عنوان ابزار ارتقاء یافته استفاده می‌کنند و صداقت در کار و واقعیت علمی از میان می‌رود، به همین دلیل باید تلاش شود تا آفت‌های آن کاسته شده و از فواید آن بهره ببریم.

وی همچنین در خصوص لزوم ایجاد طرح «مَنِش استادی» نیز افزود: به عنوان یک مسوول دانشگاهی از برگزاری این طرح بسیار خرسندم، چراکه جوانانی که اکنون در کسوت استادی دانشگاه قرار گرفته اند، با دریافت آموزش‌های لازم می توانند از برخی نابسامانی ها در وزارت علوم پیشگیری کنند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: آموزش‌های ضمن خدمت در آغاز معلمی استادان جوان، یکی از کارهای بسیار شایسته وزات علوم، تحقیقات و فناوری است و این افراد نیاز به آموزش و چگونگی تعامل با دانشجویان، کلاس داری و شاگرد پروری دارند.

طرح تعالی منش استادی یا مهارت‌های ناب شاگردپروری، (در مسیر فرزانگی) با حضور ۱۶۰ استاد تازه‌استخدام دانشگاه‌های مراکز استان‌ها و دانشگاه‌های سطح یک کشور از تاریخ دهم تا چهاردهم مهرماه ۱۴۰۲ در مشهد در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha