۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85248413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استنشاق دود اگزوز جان ۲ عضو یک خانواده را در همدان گرفت

همدان - ایرنا- سرپرست پزشکی قانونی استان همدان گفت: در حادثه ای ناگوار بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن از اگزوز خودرو در پارکینگ مسقف یک منزل مسکونی در همدان، پدر و دختر ۹ ساله او جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی پزشکی ققانونی همدان، محمد مالمیر روز پنجشنبه افزود: یک دختر ۹ ساله و پدرش در خودرو شخصی داخل پارکینگ منزل مسکونی به دلیل استنشاق گاز مونو اکسیدکربن که ناشی از روشن بودن خودرو بود ، جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: مونوکسید کربن نام یک گاز بی ‌بو، بی‌ رنگ و بی‌ طعم است که بر اثر ناقص سوختن کربن به وجود می‌آید.

سرپرست پزشکی قانونی استان همدان گفت: هنگام وارد شدن کربن مونواکسید به سیستم تنفسی شخص، بلافاصله با گلبول‌های قرمز شخص ترکیب و باعث می‌شود اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد.

وی یادآور شد: این موضوع باعث خواب آلودگی و احساس خستگی مفرط شده و شخص دچار بیهوشی می‌شود.

مالمیر افزود: افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند (مانند افراد مذکور) ابتدا احساس کرختی و خواب آلودگی می‌کنند و در صورتی که مکان را ترک نکنند و یا هوای تازه را تنفس نکنند دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می‌ شوند

وی مهمترین علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکم و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما عنوان کرد.

سرپرست پزشکی قانونی استان همدان یادآور شد: با توجه به شروع فصل سرما و استفاده همشهریان عزیز از وسایل گرمایشی رعایت نکات ایمنی در نصب وسایل ضروری است تا از هرگونه حادثه دلخراش اینچنینی جلوگیری شود.

در راستای خدمت رسانی و کمک رسانی سریع به مردم اورژانس هوایی همدان ۱۸ مرداد سال ۹۳ راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون ۶۵۱ ماموریت توسط اورژانس هوایی انجام شده که در این راستا ۸۰۰ مصدوم از نقاط مختلف به بیمارستان های سطح استان منتقل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha