مشارکت ۱۰ هزار میلیارد ریالی سازمان اوقاف در  طرح‌های اقتصادی مورد نیاز مردم

همدان - ایرنا- معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این سازمان در سال گذشته و نیمه نخست امسال ۱۰ هزار میلیارد ریال در طرح های اقتصادی مورد نیاز کشور و مردم مشارکت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ناصرالدین نوری زاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه همایش یاوران وقف افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در طرحهای بسیار مهم از جمله در زمینه دانش بنیان، کار آفرینی ، اقتصاد دریا مبنا، کشاورزی ، دامداری ، تولید تجهیزات پزشکی ، کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت دارد.

وی ادامه داد: مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در امور اقتصادی برای کمک به دولت تا پایان سال نیز بیشتر خواهد شد.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین در سخنانی در این همایش تاکید کرد: نهاد وقف در حوزه های دینی آموزشی سرمایه های گرانقدری است که می‌تواند زمینه ساز تمدن اسلامی و قله های پیشرفت باشد.

وی با اشاره به اینکه امنیت، اقتصاد و فرهنگ سه ضلع موثر در جامعه هستند، افزود: وقف در هر سه مورد مشارکت داشته و تاثیر گذار است.

نوری زاده تصریح کرد: فرهنگ وقف، فرهنگ نوع دوستی کمک و انفاق و ایثار است و می تواند سرنوشت یک جامعه را متحول کند.

وی ادامه داد: وقف در حوزه اقتصادی می تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را جبران کند و هدف واقفان خیر اندیش نیز تحول اقتصادی و نیل به پیشرفت جامعه است.

معاون امور استانها و مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: جامعه ای که امنیت روحی و روانی داشته باشد مسیر کمال را طی می کند

وی با اشاره به اینکه بزرگترین سازمان اوقاف امانت دار سرمایه های واقفان است افزود: بزرگترین سرمایه اوقاف اعتماد ملی است.

نوری زاده با بیان اینکه ۸۰۰ نیت در وقف نا مه ها وجود دارد، ادامه داد: برخی از این وقف نامه ها برای غذای حیوانات و پرندگان و کمک به فعالیت دانشمندان است.

وی تاکید کرد: عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه ممکن است در تعارض منافع اشخاص و سازمان‌ها باشد، بنابر این ممکن است دست هایی برای تخریب وقف وجود داشته باشد.

معاون امور استانها و مجلس سازمان اوقاف با اشاره به اینکه در کشور ۲۰۰ هزار موقوفه داریم، افرود: متاسفانه برخی وقف نامه ها را دستکاری کرده اند.

وی با بیان اینکه تلاش برای مدیریت موقوفات برای نفع جامعه است، یادآور شد: هشت هزار ۷۶۹ بقعه در کشور وجود دارد که می‌تواند جزو پایگاه ههای مهم فرهنگی باشد.

نوری زاده گفت: در قرآن آمده است که محسنین محبوب خدا هستند و برخی نیز وقف را بصورت احسان علمی، معرفتی انجام می دهند.

وی بیشترین وقف در همدان را در حوزه دارو و درمان نام برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha