۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85248481
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مداحان اجازه رسوخ فرهنگی به دشمن ندهند

رشت - ایرنا - یکی از استادان حوزه و دانشگاه گفت: امروز دشمنان قصد دارند در خیابان، بازار، مغازه‌ها و تفریحگاه ها فساد ایجاد کنند اما پیرغلامان حسینی و مداحان اهل بیت (ع) باید با برنامه‌های مختلف و متنوع به خصوص در اعیاد مذهبی، این فرصت را از دشمنان سلب کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری روز پنجشنبه در نخستین نکوداشت شهدای مداح گیلان در بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی در رشت اظهار کرد: پیرغلامان حسینی در جامعه از جایگاه معنوی بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا شور حسینی را در جامعه زنده نگه می دارند و کار پیرغلامان نیز در نزد خداوند جایگاه رفیع و بالایی دارد.

وی بر تاثیر برپایی روضه‌های خانگی تاکید و بیان کرد: روضه‌های خانگی بسیار ارزشمند است و بر همین اساس مورد تاکید سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی نیز قرار داشت لذا باید بیش از پیش در مناسبت‌های مختلف گسترش یابد.

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری در ادامه به قصد دشمن در کشاندن فساد در همه لایه های جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان قصد دارند تا فساد را در خیابانها، بازارها ، مغازه‌ها و تفریحگاه ها بکشانند؛ اما پیرغلامان حسینی و مداحان اهل بیت باید با برنامه های مختلف و متنوع به خصوص در اعیاد مذهبی، این فرصت را از دشمنان گرفته و در اعیاد مختلف با راه اندازی کاروان از مسجد به خیابان‌ها و تفریحگاه‌ها، این حربه دشمنان را خنثی کنند.

وی ادامه داد: به طور حتم با راه اندازی کاروان‌ها در اعیاد مختلف توسط پیرغلامان و مداحان، استقبال اقشار مختلف مردم از این برنامه‌ها بیشتر خواهد شد و باید کاری کنیم تا دشمنان ما احساس امنیت نداشته باشند.

حجت الاسلام ماندگاری اضافه کرد: در مراسم مذهبی و مناسبت‌هایی که برای پاسداشت شهادت‌ها نیز برگزار می شود پیرغلامان می‌توانند کاروان عزاداری از مسجد تا مسجد را راه اندازی کنند که به طور حتم مردم نیز از این نوع عزاداری هم بیش از پیش استقبال خواهند کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ما به برکت "لبیک یا حسین" الگوی جهان شدیم و هم اینک نیز بسیاری از کشورهای اسلامی ما را الگوی خود قرار می‌دهند که یکی از عوامل مهم، داشتن شور حسینی در نزد ملت ما است.

در نخستین نکوداشت شهدای مداح گیلان، تعدادی از پیرغلامان حسینی حاضر در بیستمین اجلاس به همراه تعدادی از مسئولان استان گیلان حضور داشتند که نوحه خوانی توسط چند پیرغلام حسینی و مداح اهل بیت (ع) و همچنین نوحه خوانی به زبان گلیکی از برنامه های این مراسم بود.

بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی که از شامگاه سه شنبه شب در رشت آغاز شده، عصر امروز با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از تعدادی از پیرغلامان حسینی در مصلای رشت به کار خود پایان می دهد.

در بیستمین اجلاس پیرغلامتن حسینی ، مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق حضور دارند که برگزاری نخستین اجلاسیه ویژه بانوان مداح و خادمان پیشکسوت حسینی (ع) و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه در حرم حضرت فاطمه اخری(ع) خواهرامام رضا(ع) در رشت، برپایی شب شعر آئینی در دانشگاه آزاد این شهر و حضور مداحان در شهرهای مختلف گیلان از مهمترین برنامه های این اجلاسیه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha