۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85248507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان از توسعه نامتوازن شهری رنج می‌برد

زنجان - ایرنا - معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شهر زنجان به شدت از فقدان توازن در توسعه شهری رنج می‌برد که همین موضوع، مشکلات و چالش‌هایی را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحیم توسلیان روز پنجشنبه در نشست خبری، افزود: در حال حاضر طرح جامع شهر زنجان بر مبنای شرح خدمات ۵۰ سال پیش بوده و تاکنون نیز در مجموعه راه و شهرسازی و وزارت کشور جایگزینی برای آن پیدا نشده است.

وی اضافه کرد: این اداره کل به طرح جامع شهری زنجان ورود پیدا کرده و با مشاور طرح هماهنگی لازم را انجام داده تا توسعه شهر به صورت مساله محور دیده شود.

این مسوول ادامه داد: طی قرارداد منعقده با مشاور، مقرر شده طرح به صورت راهبردی تهیه شود که فرآیندهای آن طی خواهد شد.

توسلیان با تاکید بر اینکه طرح های جامع با ضعف هایی مواجه است، افزود: این طرح ها پاسخگوی تمامی مسائل شهری نیست بنابراین تلاش بر این است طرح جامع شهری زنجان به صورت مساله محور و با برنامه تهیه شود.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: توسعه شهری زنجان در صورتی پایدار می شود که دستگاه های متولی امر شهری به درستی آن را مدیریت کنند درحالیکه در زمان حاضر هر اقدامی در این زمینه انجام گرفته، منفعلانه بوده است.

وی با بیان اینکه برای الحاق اراضی به محدوده شهری در طرح نهضت ملی مسکن از اراضی ذخیره شهری اختصاص داده شد، گفت: شهر فقط داخل محدوده نیست، بلکه باید هر شهر در منطقه خود مدیریت شود که در صورت بی توجهی به این موضوع در آینده، پایداری توسعه شهری زنجان به هم می خورد و حداقل های لازم برای سکونت و فعالیت در این شهر از دست می رود.

این مسوول خاطر نشان کرد: متاسفانه وجود شهرک تخصصی روی در حریم زنجان از مصادیق عینی این مساله بوده که شاید نبود دانش و آگاهی کافی موجب این مساله شده است.

معاون معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: مناطق غرب زنجان ظرفیت های بالایی برای توسعه دارد اما متاسفانه گفتمان های منفی در بازار املاک و مستغلات نسبت به این منطقه بر توسعه آن تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری بر مبنای گفتمان سازی، پایداری سازی گفتمان ها و تحقق مطالبات استوار است، گفت: رسانه های گروهی نیز در این خصوص نقش آفرین هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha