۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85248598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان اقبالیه در تکمیل تصفیه خانه فاضلاب همکاری کنند

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان شهر اقبالیه با توجه به نیاز منابع آبی در تکمیل تصفیه خانه فاضلاب این شهر همکاری و مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز پنجشنبه در نشست تخصصی بررسی مشکلات آب و فاضلاب شهری اقبالیه ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از آنجایی که دبی تصفیه فاضلاب اقبالیه تا ۵۰۰ متر بر ثانیه برآورد می شود، بنابراین منبع آب پایداری برای کشاورزی خواهد بود.

وی اضافه کرد: کشارزان اقبالیه همواره دغدغه داشتند که منابع آبی آنها از دست نرود که اکنون با تکمیل این تصفیه خانه بخشی از نیازهای آبی برای مصارف بخش کشاورزی برطرف خواهد شد.

محمدبیگی با بیان اینکه طرح تصفیه خانه شهر اقبالیه نزدیک به ۱۰ سال است که نیمه تمام مانده است، خاطرنشان کرد: طرحی که برای آغاز احداث آن طی یک دهه گذشته با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز شده بود اکنون برای تکمیل آن به چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مدیریت منابع آبی و پایدار برای مردم شهر اقبالیه از اولویت های استان محسوب می‌شود و دولت و شهرداری باید پیشقدم شوند تا هرچه سریع تر شاهد تکمیل و بهره برداری از این تصفیه خانه باشیم.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیوه اجرای طرح به روش ۲۰ به ۸۰ است، یعنی ۲۰ درصد اعتبار طرح از سوی دولت و ۸۰ درصد مابقی آن نیز از سوی بهره برداران، کشاورزان و شهرداری بایستی تامین شود.

در پایان این نشست قرار شد تا با برگزاری نشست‌های بیشتر و مستمر با حضور مسوولان استانی، پروژه فاضلاب و تصفیه خانه اقبالیه پیگیری و تصمیم های لازم برای تسریع در این پروژه مهم گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha