۶۹۴ زندانی جرایم غیر عمد از زندانهای کشور آزاد شدند

مشهد-ایرنا-مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت‌ رضوی گفت: ۶۹۴ زندانی جرائم مالی غیر عمد از ابتدای اجرای طرح پویش نذر امام رضا (ع) تاکنون از زندان‌های سراسر کشور آزاد شده‌اند.

به گزارش ایرنا، فاطمه دژبُرد روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: ۴۸۷ نفر از زندانیان آزاد شده پدر و ۲۰۷ نفرشان مادران خانواده‌ها بوده‌اند.

وی بیان کرد: مجموع بدهی این افراد افزون بر سه هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال بوده که بیش از ۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال آن توسط آستان قدس رضوی تامین شده است.

مدیر مرکز بانوان و امور خانواده بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال این مبلغ، با وساطت خادمیاران رضوی و اخذ رضایت از شاکیان بخشیده شده است، ادامه داد: همچنین مبلغی افزون بر یک هزار و ۳۸۸ میلیارد ریال به همت ستاد دیه و یا مشارکت سایر نهادها برای این پویش جمع‌آوری شده است.

دژبرد ادامه داد: استان‌های فارس و اصفهان به ترتیب با آزادسازی ۲۷۲ و ۲۵۳ زندانی، بیشترین تعداد آزادسازی زندانیان پویش نذر امام رضا(ع) را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین با آزادسازی ۷۲ مادر، بیشترین مادران زندانی آزاد شده به نام استان فارس ثبت شده است.

پویش ملی نذر امام رضا(ع) از سال ۱۳۹۹ بر اساس تفاهم بین بنیاد کرامت رضوی و ستاد دیه کشور در خصوص آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در کل کشور فعال شد، در این چهارچوب تا یک سال پس از آزادی، ارتباط مستمر با زندانی و خانواده آنها حفظ می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha