۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبر: 85248667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت باکو از روند مذاکرات صلح سه جانبه با ایروان

تهران- ایرنا- دستیار الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان به دنبال عقب نشینی علی‌اف از حضور در مذاکرات سه جانبه با نخست وزیر ارمنستان با وساطت اروپا، اعلام کرد که باکو از روند این مذاکرات حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری آپا، حکمت حاجی‌اف دستیار سیاست خارجی رئیس جمهوری آذربایجان امروز پنجشنبه گفت: باکو از روند سه جانبه بروکسل و برنامه صلح منطقه‌ای در فرمت ارمنستان، جمهوری آذربایجان و اتحادیه اروپا که از سوی شارل میشل رئیس شورای اروپا تسهیل شده، حمایت می‌کند.

حاجی‌اف ابراز عقیده کرد که جمهوری آذربایجان از این نظر مولف بسیاری از ابتکارهای صلح از جمله معاهده صلح است.

دستیار علی‌اف تاکید کرد: به علت اقدامات مغرضانه و سیاست نظامی سازی فرانسه که به طور جدی صلح و ثبات منطقه‌ای را در قفقاز جنوبی تضعیف می‌کند و سیاست کلی اتحادیه اروپا در قبال منطقه را به خطر می‌اندازد، جمهوری آذربایجان تصمیم به عدم حضور در نشست گرانادا گرفت.

وی علت دیگر عدم حضور باکو در این نشست را بی‌توجهی به درخواست جمهوری آذربایجان برای مشارکت ترکیه در نشست پنج جانبه عنوان کرد.

قرار بود رئیس جمهوری آذربایجان در حاشیه نشست جامعه سیاسی اروپا در گرانادا اسپانیا با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان با وساطت اتحادیه اروپا جلسه‌ای را برگزار کنند که به دلایل مزبور مطروحه از سوی دستیار علی‌اف وی حاضر به شرکت در این نشست نشد.

حاجی‌اف در این خصوص توضیح داد: در برخی از منابع رسانه‌ای بین‌المللی، طرح این موضوع تحت عنوان امتناع آذربایجان از مذاکره با ارمنستان نادرست است و ما به زودی آماده نشست سه جانبه در فرمت ارمنستان، اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان هستیم.

دستیار سیاست خارجی علی‌اف ادامه داد: در عین حال، باکو از گفتگوها و مذاکرات مستقیم و دوجانبه در مورد روند عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان و مذاکرات پیمان صلح حمایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha