آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در مازندران + فیلم

ساری - ایرنا - بارندگی‌های پاییزی طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در برخی شهرهای استان منجر به آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد خودروها و طغیان رودخانه‌ها شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش‌های پیش‌بینی‌شده روز پنجشنبه ۱۳ مهر که از بامدادآغاز شده بود در برخی مناطق استان با توجه به حجم بالای بارندگی سبب جاری شدن روان‌آب‌ و آبگرفتگی معابر شد.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار ایرنا، در شهرهایی مانند نوشهر، بابل، آمل، بهشهر، ساری، قائمشهر و بعضی مناطق دیگر استان تاکنون بارندگی‌ها منجر به بالا آمدن سطح روان‌آب در معابر و حتی ورود به بعضی واحدهای تجاری شده است.

این بارش ها در برخی از خیابان های نوشهر از جمله رازی، دهخدا و نیز بعضی روستاهای شهرستان از جمله سنگنو و شوفسکاج موجب آبگرفتگی معابر شده است.

در بابل نیز بارندگی‌ها سبب جاری شدن و بالا آمدن سطح روان‌آب‌ها در نقاط مختلفی از این شهر مانند بلوار غدیر و خیابان کشاورز شد.

در پی بارش شدید باران و بالا آمدن سطح آب رودخانه بابلرود تردد و توقف در حاشیه آن ممنوع اعلام شد.

بارندگی‌ها در بسیاری از مناطق استان افزایش سطح و دبی آب رودخانه‌ها را به دنبال داشته است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران برای امروز و فردا -پنجشنبه و جمعه- با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب محلی به همه شهرستان‌های مازندران برای مقابل با سیلاب آماده‌باش داده است.

کمیته مدیریت بحران شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز ۱۲ مهرماه با صدور اطلاعیه‌ای از آماده‌باش همه ادارات مدیریت منابع آب سراسر استان برای مدیریت شرایط بحرانی در زمان وقوع سیلاب خبر داد.

مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای کشور نیز در گزارشی به رسانه‌ها با اشاره به صدور هشدار نارنجی مازندران اعلام کرد که امروز پنج‌شنبه وقوع بارش‌های سیلابی در مازندران محتمل است.

پیشتر هواشناسی روز چهارشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از صبح پنج‌شنبه تا صبح روز جمعه هفته جاری و منطقه اثر آن را نیز در سطح استان بویژه در مناطق مرکزی و شرقی اعلام کرد.

در این اخطاریه، بارش باران، گاهی به‌صورت رگباری، وزش باد شدید موقتی رعد و برق پراکنده، احتمال تگرگ، کاهش دما بین چهار تا ۱۰ درجه سلسیوس، در ارتفاعات مه آلودگی، احتمال بارش برف در قلل مرتفع استان را نوع مخاطره این سامانه جوی اعلام شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی و طوفانی شدن دریا را نیز از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام کرد.

در این پیوند مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به هشدار سطح نارنجی (آماده باش و اقدام ضروری) هواشناسی اشاره کرد و گفت: با شمالی شدن جریانات و تقویت سامانه بارشی، شاهد بارش های رگباری، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و تگرگ در ارتفاعات از ظهر امروز اتفاق افتاده است.

حسینعلی محمدی شیرکلاهی ادامه داد : این شرایط تا صبح جمعه ۱۴ مهرماه در سطح استان بویژه مرکز و شرق استان وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد که این شرایط جوی باعث سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه ها، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال شکستن درختان کهن سال و سقوط سازه های موقتی و تابلوها، اختلال در تردد وسایل نقلیه خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران ضمن اعلام هشدار و آماده باش نیروهای امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان تاکید کرد: همشهریان از تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha