۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۱۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85248924
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کرمان میزبان اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی شد

رشت - ایرنا - استان کرمان در پایان مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در رشت به عنوان میزبان بیست و یکمین دوره این اجلاس بین المللی انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی که در مصلای امام خمینی رشت برگزار شد، پرچم این اجلاسیه توسط اسدالله عباسی استاندار گیلان و سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان به حسن زاده معاون استاندار کرمان اهدا شد.

همچنین از عبدالرضا سخا از افغانستان، سیدصفر علی حسینی از هندوستان، سیدنجم الحسن جعفری از پاکستان و ناصرعلی کپان از تایلند؛ مداحان بین المللی این اجلاس تجلیل و تقدیر شد.

همچنین حیدرالبیاتی مداح معروف کشور عراق و مصطفی العیساوی شاعر سروده های این مداح نیز با اهدای پرچم آستان قدس رضوی تجلیل شدند ضمن اینکه تعدادی از پیرغلامان استانهای مختلف کشور حاضر در این اجلاسیه نیز مورد قدردانی قرار گرفتند.

مداحی حیدرالبیاتی از عراق و نیز تعدادی دیگر از پیرغلامان حسینی از دیگر برنامه های مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در رشت بود.

همه مردم جهان به امام حسین(ع) نیاز دارند

مداح کشور عراق در این مراسم طی سخنانی ضمن قدردانی از دعوت به این اجلاس اظهار کرد: عشق به حضرت اباعبدالله همانند هوایی است که تنفس می کنیم و شبیه آبی گواراست که می نوشیم و همه ما به این امام همان و عشق و سیره حضرت نیازمندیم.

حیدرالبیاتی با بیان اینکه این جمع و اجتماع پیرغلامان در اینجا همانند کربلای کوچکی است، عنوان کرد: جشنواره پیرغلامان بسیار مهم است زیرا ما را تحت لوای امام حسین (ع) دور هم جمع می کند و زمینه آشنایی ما را با شیوه های عزادارای مناطق مختلف فراهم می کند و خوشحالم که سعادت حضور در این اجلاسیه نصیبم شد.

در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی سردار علی فضلی جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما، آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، اسدالله عباسی استاندار، سردار محمد عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان و تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی گیلان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.

بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی از شامگاه سه شنبه شب در رشت آغاز شد که مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق در آن حضور داشتند.

برگزاری نخستین اجلاسیه ویژه بانوان مداح و خادمان پیشکسوت حسینی (ع) و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه در حرم حضرت فاطمه اخری(ع) خواهرامام رضا(ع) در رشت، برگزاری نخستین یادواره شهدای مداح گیلان، برپایی شب شعر آئینی در دانشگاه آزاد این شهر و حضور مداحان در شهرهای مختلف گیلان از مهمترین برنامه های این اجلاس بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha