وزیر دفاع ژاپن برای تسریع دریافت موشک‌های کروز تاماهاوک از آمریکا با آستین گفت وگو کرد

تهران- ایرنا- مینورو کیارا وزیر دفاع ژاپن گفت که در دیدار با لوید آستین همتای آمریکایی خود درباره تسریع انتقال موشک‌های کروز تاماهاوک به ژاپن تا سال ۲۰۲۵ رایزنی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مینورو که برای اولین بار در مقام وزیر دفاع ژاپن به آمریکا سفر کرده است، پنجشنبه در سخنانی در اندیشکده هادسون واشنگتن اظهار کرد: طبق برنامه اصلی، قرار است که این موشک‌ها تا سال مالی ۲۰۲۶ و ۲۰۲۷ تحویل شوند. اما تصمیم گرفتیم که این روند تسریع شده و موشک‌های تاماهاوک را از سال ۲۰۲۵ تحویل بگیریم.

وی گفت که از دولت آمریکا انتظار دارد تا موافقت کنگره را برای تسریع در انتقال این موشک‌ها جلب کند. با این حال افزود که تحولات اخیر در کنگره آمریکا «کمی نگران‌کننده» است.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در ماه فوریه گفت که توکیو قصد دارد چهارصد موشک کروز تاماهاوک از آمریکا خریداری کند. توکیو برای این خرید ۱.۶ میلیارد دلار اختصاص داد که بزرگترین خرید نظامی این کشور بعد از جنگ جهانی دوم است.

دولت ژاپن در سه سند دفاعی که ماه دسامبر آنها را به‌روزرسانی کرد، وعده داد «قابلیت‌های ضدحمله» خود را تقویت کند.

در این سندها تاکید شده است که ژاپن تا زمانی که موشک‌های ساخت خود را توسعه دهد از موشک‌های تاماهاوک برای افزایش قابلیت‌های ضدحمله خود استفاده خواهد کرد.

آمریکا در جنگ اول خلیج فارس ۱۹۹۱ و جنگ عراق ۲۰۰۳ از تاماهاوک استفاده کرد. این موشک‌ها حدود یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر برد دارند و می‌تواند از ژاپن، سواحل چین را هدف قرار دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha