۶۱ هزار و ۸۶۷ نفر ساعت آموزش مهارتی به دانشجویان زنجانی ارائه شد

زنجان - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: ۶۱ هزار و ۸۶۷ نفر ساعت دوره آموزشی فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان در نیمه نخست امسال برگزار شد.

محمدرضا انصاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین بازه زمانی ۳۱ هزار و ۷۰۸ نفر ساعت دوره آموزش مهارتی برای دانش آموختگان برگزار شد.

وی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی برای تحقق شعار «هر دانشجو یک مهارت» برگزار شد تا در قالب آن موضوع توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی اجرایی شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان ادامه داد: این طرح با هدف طراحی و تدوین برنامه‌های آموزشی مهارتی متناسب با نیاز بازار کار، مطالعه و شناسایی تغییرات مشاغل، فناوری‌ها و مهارت‌ها در سطح بین المللی، برقراری عدالت آموزشی برای برخورداری همه مخاطبان و ذی نفعان از آموزش و سنجش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اجرایی شد.

انصاری افزود: ارائه خدمات مهارت آموزی سفارش محور به دانشجویان براساس نیاز منطقه دانشگاهی از دیگر برنامه‌های سازمان برای اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان با رویکرد اشتغال است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به نقش کلیدی آموزش‌های مهارتی در اشتغال پذیری دانشجویان، بیان کرد: ورود مهارت آموزی به دانشگاه‌ها با توجه به شرایط موجود، نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور، افزایش بهره وری واحدهای صنعتی و تجاری، ایجاد و توسعه فناوری های مورد نیاز و ارتقای مهارت‌ها و آمادگی افراد جامعه ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha