۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۰:۴۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85248976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح تولید فروسیلیس در شهرک صنعتی خورموج ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: اجرای طرح تولید فروسیلیس در شهرک صنعتی با هدف صادرات صددرصد تولیدات آن به کشورهای مختلف اکنون پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صفوی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید میدانی وزیر کشور از روند پیشرفت فیزیکی اجرای طرح فروسیلیسم واقع در شهرک صنعتی خورموج استان بوشهر اظهار کرد: این طرح با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال با ظرفیت ۲۰ هزار تن سالیانه و پیش بینی اشتغال ۱۶۰ نفر بصورت مستقیم در حال تکمیل عملیات اجرایی است.

وی افزود: تاکنون پیگیری‌های متعددی شامل تشکیل نشست‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی و بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات، تکمیل زیرساخت های لازم نظیر انشعاب‌های برق و آب به منظور سرعت‌بخشی در اجرای طرح انجام شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به فعالیت مستمر پیشرفت فیزیکی طرح و در صورت پرداخت تسهیلات تکمیلی مورد نیاز مصوب از طریق بانک عامل مربوطه، پیش بینی می شود این طرح بزرگ طی سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

در کاربرد فروسیلیس می‌توان گفت: بخش اعظمی از درخواست کنندگان این ماده کارخانه های فولادی سازی هستند چرا که در تولید فولاد فروسیلیسیم به عنوان اکسیژن زدا عمل می‌کند و همچنین در ریخته گری آن باعث استحکام و سختی فولاد می‌شود و الاستیسیته و قابلیت مغناطیسی آن را افزایش می‌دهد.

در فرآیند تولید چدن نیز فروسیلیسیم به خاطر خاصیت گرافیت زائی بالای که دارد به عنوان جوانه زا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از این ماده برای جدا سازی و کوچک سازی مواد سنگین استفاده می‌شود و برای فرایند پدیگون در تولید منیزیم نیز فروسیلیکون کاربرد خاص و ویژه خود را خواهد داشت.

از سیلیسیم در تولید نیمه هادی خالص سیلیس در حرفه برق و مس سیلیس در صنایع شیمایی استفاده می‌شود.

احمد وحیدی وزیر کشور پیش از این از شهرک صنعتی بوشهر و واحد فرآوری و بسته‌بندی آبزیان بازدید کرد.

وزیر کشور روز پنج شنبه با هدف حضور در سی و ششمین یادواره شهید نادر مهدوی و همرزمانش و بازدید از شماری طرح‌های شاخص به استان بوشهر سفر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha