۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۵:۳۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85249014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلاف آمریکایی‌ها در مورد دفاع نظامی واشنگتن از کره جنوبی

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که افکار عمومی این کشور در مورد دفاع نظامی از کره جنوبی دچار دوقطبی شده است و گروه بشدت مخالف و گروهی موافق هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از یونهاپ، نتایج نظرسنجی موسسه تحقیقاتی ایپسوس که در ماه سپتامبر انجام و پنجشنبه منتشر شد، حاکی است که ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند که در صورت حمله کره شمالی، نظامیان آمریکایی باید از کره جنوبی دفاع کنند. این در حالی است که ۴۹ درصد با آن مخالفت کردند.

نظرسنجی‌هایی که در سال‌های ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ انجام شد نشان داد که به ترتیب ۵۸ درصد، ۶۳ درصد و ۵۵ درصد از پاسخ‌دهندگان از گسیل نظامیان آمریکایی برای دفاع از کره جنوبی حمایت کردند.

علاوه براین، ۶۴ درصد پاسخ دهندگان گفتند که از استقرار پایگاه‌های نظامی طولانی‌مدت در کره جنوبی حمایت می‌کنند.

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی جدید ایپسوس، ۵۷ درصد پاسخ‌دهندگان آمریکایی گفتند که در صورت حمله روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو در دریای بالتیک یعنی لتونی، لیتوانی و استونی حمله کند، نظامیان آمریکایی باید وارد عمل شوند.

همچنین ۶۴ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که اگر روسیه به آلمان حمله کند آنها از اقدام نظامی ارتش آمریکا برای دفاع از برلین حمایت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha