نابودی  ۱۳تُن فرآورده‌های غیرقابل مصرف دامی در آباده 

شیراز-ایرنا-سرپرست اداره دامپزشکی آباده از معدوم‌سازی ۱۳تُن فرآورده‌های غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

قدرت بهرامی روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در اجرای طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و گزارش تجمیع حاصل شده بازرسی از ۶ماهه اول سال جاری سه هزار و ۶۹۴مورد بازدید از مراکز عرضه و فروش شامل خودروهای حمل مواد خام دامی، رستوران‌ها، انبارها، سردخانه‌ها و کشتارگاه‌های دام و طیور صورت گرفته است.

سرپرست اداره دامپزشکی آباده ادامه داد: به منظور حمایت از بهداشت و سلامت عمومی نیز ۵۲ واحد غیربهداشتی مشاهده شده که ۹مورد آن جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی و تعداد سه نمونه از واحدهای فوق پلمپ و ۱۷۸ مورد نمونه‌برداری انجام شده است.

بهرامی اضافه کرد: حدود ۹۷۴/۱۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی شامل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، شیر، تخم‌مرغ غیرقابل مصرف انسانی معدوم شده است.

وی یادآور شد: بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار ۱۳ هزار و ۶۹۸ رأس دام سبک و سنگین انجام شده که در مجموع میزان وزن لاشه‌های ضبط و معدوم شده پنج هزار و ۲۰۷ کیلو گرم بوده و بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار ۶۸۰هزار و ۵۵۱ قطعه طیور صورت گرفته که در مجموع میزان وزن لاشه‌های ضبط و معدوم شده در بازرسی‌ها سه هزار و ۵۹۲ کیلوگرم بوده است.

سرپرست اداره دامپزشکی آباده گفت: تعداد ۸۰۹ مورد خونگیری و آزمایش تشخیص تب مالت در گاوهای شیری، گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی تعداد یک هزار و ۱۲۱ مورد تست سل در گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی تعداد ۵۷۶ مورد آزمایش تشخیص تقلبات و توتال کانت (بارمیکروبی) و آنالیز شیمیایی شیر در گاوداری‌های شهرستان آباده و سایر شهرستان‌های شمال فارس انجام شده است‌

وی ادامه داد: همچنین نمونه‌برداری ادواری از مراکز جمع‌آوری شیر و کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز پرورش آبزیان و زنبور عسل شهرستان و ارسال نمونه‌ها به آزمایشگاه مرجع دامپزشکی صورت گرفته است.

بهرامی یادآور شد: انجام واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین شهرستان علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و سایر بیماری‌ها توسط بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی انجام شده که تعداد ۱۳ رأس گاو پس از خونگیری و آزمایش اولیه و آزمایش تکمیلی مبتلا به بیماری تب مالت تشخیص داده شد.

سرپرست اداره دامپزشکی آباده اظهار کرد: برخورد قاطع و قانونی بازرسان اداره دامپزشکی با تهدیدکنندگان سلامت مردم جدی بوده و هیچ گونه عذری پذیرفته نخواهد بود.

آباده در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha