۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 2011
کد خبر: 85249197
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین: حمله تروریستی در سوریه را محکوم می کنیم/ تداوم مبارزه با همه اشکال تروریسم

تهران- ایرنا- «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با ارسال پیامی به «بشار اسد» همتای سوری خود، حمله تروریستی در دانشگاه نظامی حمص را محکوم و بر تداوم مبارزه با همه اشکال و مظاهر تروریسم تاکید کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، رهبر روسیه همچنین با خانواده‌های قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرد.

پوتین گفت: ما قاطعانه این جنایت ظالمانه را که منجر به کشته شدن عده زیادی از زنان و کودکان شد، محکوم می‌کنیم. امیدواریم افرادی که در این مساله دست داشته‌اند، مجازات شوند.

رییس جمهوری روسیه ادامه داد: ما قصد داریم به تعامل نزدیک با شرکای سوری خود در مبارزه با همه اشکال و مظاهر تروریسم ادامه دهیم.

لوکاشنکو: تروریسم قابل توجیه نیست

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهوری بلاروس نیز روز جمعه در پیام تسلیتی به «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه گفت: هیچ کدام از انواع و اشکال دهشت افکنی، قابل توجیه و دفاع نیست.

وی افزود: شایسته نیست که جامعه جهانی، تروریسم را نادیده بگیرد، تروریسم، جان جوانانی را گرفت که هدفشان دفاع از منافع کشورشان و بازگرداندن زندگی مسالمت آمیز به آن بود.

لوکاشنکو تصریح کرد: این جنایت را محکوم می کنیم، در این لحظه دشوار در کنار ملت سوریه خواهیم بود و همدردی و حمایت خود را از خانواده های قربانیان اعلام و برای مجروحان آرزوی شفا می کنیم.

جشن دانش آموختگی افسران دانشکده جنگ سوریه در شهر حمص روز پنجشنبه با پهپاد مورد حمله تروریستی قرار گرفت.

در این جشن که با حضور غیرنظامیان و خانواده‌های افسران برگزار شده‌بود، ده‌ها نظامی و غیرنظامی کشته و نیز ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده که شمار کشته‌شدگان حملات پهپادی به دانشکده افسری حمص، دست‌کم ۱۱۲ نفر است.

دولت سوریه در بیانیه‌ای به منظور بزرگداشت قربانیان حمله تروریستی به دانشکده جنگ، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه نیز در واکنش به این اقدام تروریستی اعلام کرد که تروریست‌ها هزینه سنگینی را به خاطر اقدام جنایتکارانه خود پرداخت خواهند کرد.

این حمله تروریستی واکنش برخی از کشورها را در پی داشت و تاکنون بیانیه هایی در محکومیت این حادثه غم انگیز صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha