۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85249199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری «هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق» در مشهد مقدس

بغداد - ایرنا - نخستین رویداد بزرگ علمی بین دو کشور با عنوان «هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق» از فردا (شنبه) در مشهد مقدس آغاز می‌شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، در این رویداد علمی که با پیگیری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و هماهنگی وزارتخانه‌های علوم ایران و آموزش عالی عراق برگزار می شود، بیش از ۶۰ دانشگاه از دو کشور حضور دارند.

این رویداد علمی به منظور توسعه دیپلماسی تعاملات و ارتباطات آکادمیک و تبادل فرهنگی بین الملل به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه فرودسی مشهد برگزار می‌شود.

معرفی توانمندی‌ و ظرفیت‌های علمی و پژوهشی و تشریح مهم‌ترین دستاوردهای همکاری علمی و فناوری، بررسی چشم اندازهای همکاری و هماهنگی بین دانشگاه‌های دو کشور، تحکیم فضای همکاری‌های علمی و توسعه برنامه‌های علمی مشترک باتوجه به متغیرهای دانش و اکتشافات علمی در رشته‌های مختلف از اهداف برگزاری این رویداد علمی است.

همچنین تبادل اساتید و برگزاری دوره‌ها و کارگاه های کوتاه مدت آموزشی و رونق هرچه بیشتر تعاملات علمی و دانشگاهی بین دو کشور، توسعه فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید و ایجاد پارک‌های علم و فناوری و محصولات دانش بنیان و همچنین انتقال تکنولوژی بین دو کشور و افزایش ارتباطات دانشجویی و بورسیه‌های تحصیلی در مقاطع تکمیلی مختلف از دیگر اهداف برگزاری «هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق» عنوان شده است.

بر اساس اعلام رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، در این همایش علمی، پیرامون موضوعات صادر شده توسط پرونده کاری مشترک، در زمینه‌های تحقیقات علمی و برنامه‌های همکاری در رشته‌های مورد نظر موسسات دانشگاهی دو کشور بحث و تبادل نظر خواهد شد و به منظور گسترش و ارتقای روابط علمی و فناوری و اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی و توسعه همکاری مشترک مراکز علمی و پژوهشی دو کشور، تفاهم نامه‌هایی امضا می‌شود.

همچنین با برگزاری جلسات و وبینارهایی بین دانشگاه و مراکز علمی و آکادمیک دو کشور، چالش‌های موجود بررسی و جهت رفع آن‌ها بر اساس روابط دوجانبه تبادل نظر و کمیته‌های علمی دانشگاهی مشترک به منظور پیگیری و اجرای یادداشت تفاهم نامه‌ها تشکیل خواهد شد.

برگزاری «هفته علم جمهوری اسلامی ایران و عراق» در مشهد مقدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha