روایت اول داخلی از تبدیل ماجرای اخیر مترو تهران به یک توطئه جلوگیری کرد

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به حادثه برای دخترخانمی(آرمیتا گراوند) در ایستگاه مترویی در تهران گفت: به دست گرفتن روایت اول از سوی رسانه‌های داخلی، از دسیسه دشمن برای ایجاد توطئه‌ای جدید جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: دشمنان سال گذشته در فضای مجازی حرکتی با اغتشاش و آشوب به خیال خودشان با عنوان «انقلاب» ایجاد کردند که با زحمات نیروهای داخلی این توطئه خنثی شد.

وی با بیان اینکه امسال به دنبال حادثه‌ای شگفتی‌ساز برای ایجاد آشوب بر خلاف مصلحت کشور، بیت المال و مردم بودند، یادآور شد: دخترخانمی هنگام سوارشدن در مترو حالش به‌هم‌خورد و دوستانش او را به بیمارستان بردند، این مساله را دشمن خواست با پوشش رسانه ای وسیع و ویژه ای در دست بگیرد.

امام جمعه سمنان تاکید کرد: با ابتکار عمل و اطلاع رسانی سریع و روایت اولِ رسانه های داخلی در کشور و با بکارگیری صدق و صراحت و حضور خانواده آن دختر که توضیحاتی در مورد مساله دادند، مساله تبیین شد.

وی ادامه داد: در این مساله روشن شد که کسی دختر خانم را هل نداده و تذکری نیز در کار نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابراز کرد: دشمنان مهربانی با مردم و نظام ندارند و به دنبال تجزیه ایران اسلامی هستند، جوانان و دانشجویان دقت داشته باشند باید شیوه های دشمن را با مطالعه بشناسند و تصمیم پسندیده در مسایل مختلف بگیرند.

وی گفت که سوال و نقد را می شود جواب داد اما اغتشاش و آشوب را هیچ مملکتی تحمل نمی کند و این توطئه هم مانند گذشته بی‌سرانجام می ماند.

ارتباط با رژیم صهیونیستی شکستن وحدت ملتهای مسلمان است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه در هفته ای که گذشت در روز هفدهم ربیع الاول رهبر معظم انقلاب با مسوولان دیدار داشتند، افزود: ایشان اشاره داشتند که آحاد بشریت مدیون نبی مکرم اسلام(ص) هستند تا همه مردم از هر دینی از ظلمت به نور هدایت شوند.

وی ادامه داد: قرآن به عنوان نسخه شفابخش پیغمبر(ص) برای همه از هر دینی است، ولی بعضی خود را از آن محروم می‌کنند و در نفس انسانی غرق می‌شوند. مومنین به این حیات معنوی عمل می‌کنند این کتاب انسان را به حیات طیبه دعوت می‌کند که سود جسم و روح انسان است. بخشی از ادای دین مومنین در این راه جهاد فی سبیل الله است که از جهاد در میدان اخلاق و علم تا خدمت رسانی به مردم را شامل می شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، دِین بزرگ انسانیت به مقام ختمی مرتبت(ص) را وحدت بین کشورها و امت مسلمان دانست و افزود: وحدت از دیگر موارد مورد اشاره مقام معظم رهبری بود و تاکید کردند که نخبگان مسلمان بیندیشند چه کسی از وحدت ملتهای مسلمان آسیب می بیند که آمریکا و رژیم صهیونیستی سرآمد این کشورها هستند زیرا منافعشان با وحدت مسلمانان از بین می رود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نام بردند از کشورهای منطقه مسوولان کشورهای غرب آسیا و همسایگان که باید آگاه باشند تا با شکستن وحدت دشمن‌شادکن نباشند، اضافه کرد: آنهایی که در حال عادی‌سازی روابط با اسرائیل غاصب هستند به خود بیایند کارشان خلاف وحدت است. برخی کشورها این کار را انجام داده‌اند و برخی کشورها منافعشان ایجاب می کند در این دوراهی بمانند.

حجت اسلام و المسلمین مطیعی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر تحلیل رفتارها و رصد دشمن دارند تا سیاست تفرقه‌افکنی دشمن شناسایی شود تا در مقابل رفتار مناسب داشت، افزود: آنهایی که عادی سازی روابط با یک اشغالگر و رژیم کودکش داشته باشند، می خواهند با غده ای سرطانی در منطقه رفاقت کنند که در حال نابودی است و این کشورها حتما ضرر خواهند کرد.

رعایت قانون از سوی شهروندان کمک به نیروی انتظامی است

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی بحق قابل قدردانی است. امسال شعار هفته نیروی انتظامی «شهروند قانونمدار و پلیس خدمتگزار» است که ٢ جنبه دارد؛ پلیس مقتدری که با وجود گستره کاری باعث اقتدار نظام و جامعه می شود.

وی اضافه کرد: بخشی از شعار هفته نیروی انتظامی به مردم بازمی گردد که نباید فقط به منافع خود بیندیشند و باید قانونمدار باشند، اگر شهروندان به حقّ قانونی خود قانع نباشند، کارها و امنیت به سرانجام نمی رسد، مردم باید با نیروی انتظامی در هر جایگاهی همراهی کنند.

ابتکار ارتش در ابداع روش سوم پدافندی در جهان

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک پهپادی نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی در منطقه با حضور متخصصان جوان و با استفاده از هوش مصنوعی، گفت: در این رویداد در ۲ روش مرسوم دنیا یعنی روش زمین‌پایه و هواپایه و با سرنشین، برنامه هایی وجود داشت.

امام جمعه سمنان ادامه داد: این رزمایش ابتکار عمل داشت و رویکرد سومی در روش پدافندی جهان معرفی شد که پدافند هواپایه و بدون سرنشین بود به طوری که ٢۰۰ پهپاد همزمان از زیر و روی زمین و از دریا بر فراز اهداف دشمن ارسال شد که کار جدیدی در جهان بود و نشانه سیر پیشرف و عزت کشور و موجب اقتدار نظام اسلامی است.

شعر «حافظ» را بدون شناخت معارف نمی توان تفسیر کرد

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به بیستم مهر روز بزرگداشت حافظ (شاعر قرن هشتمی ایران) اشاره و بیان کرد: از مفاخر بزرگ کشورمان غافل شدیم. جوانان از جهان بینی و تفکر اندیشمندان داخلی بی‌خبر هستند، کسانی که باید به آنها ببالیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی افزود: رهبر معظم انقلاب اطلاعاتی که درباره حافظ داشته اند قابل توجه است که جهان بینی آن شخصیت را جهان بینی عرفانی می دانند و او را عارف می شناسند.

وی ابراز کرد: شعرا و عرفا اصطلاحات خاصی استفاده می‌کند ولی عده ای برای توجیه کار خود، حافظِ حافظ قرآن و آموخته از معرفت قرآن را به عنوان می‌خوار و عیاش معرفی می‌کنند و حتی انکار معاد را به او نسبت دادند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ادامه داد: حافظی که سروده است «عشقت رسد به فریاد بر ١۴ روایت»، ۴۰ سال شاگردی معرفت اسلامی داشته است و گفته «به قرآنی که اندر سینه داری» و شرح ١٠ جلدی برای اشعار حافظ نوشته اند که همه تحلیل‌های اسلامی و عرفانی است.

وی با تاکید بر اینکه «آزادی» از زبان حافظ با تعریفی که با مفهوم لاابالی گری به خورد مردم می دهند متفاوت است، در حالی که حافظ بندگی خدا را آزادی مطلق می داند، خاطرنشان کرد: معارف حافظ برخاسته از روایات ائمه اطهار(ع) است. باید مفاخر خود را بشناسیم زیرا به زبانهای دنیا ترجمه شده اند.

امام جمعه سمنان یادآور شد: از گذشته در خانه ها در کنار قرآن و نهج البلاغه، دیوان حافظ هم همیشه بوده است، ولی باید توجه داشت که بیان معرفت برخی ابیات نیاز به شناخت تخصصی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha