بدرقه ورزشکاران نابینا و کم بینای فارس در راه بازیهای پاراآسیایی هانگژو

شیراز-ایرنا-  ورزشکاران نابینا و کم بینای استان فارس اعزامی به بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین با حضور مسئولان فارس بدرقه شدند.

به گزارش جمعه خبرنگار ایرنا،در آیینی که در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد، ورزشکاران نابینا و کم بینای استان فارس پس از زیارت بارگاه به شهدای حملات تروریستی حرم مطهر ادای احترام کردند.

به ورزشکاران افتخارآفرین توجه ویژه‌ای شود

نماینده مردم شیراز و زرقان در حاشیه این مراسم گفت: استان فارس افراد بسیار مستعدی در زمینه ورزش دارد و در گذشته نیز استعدادهای خوبی داشتیم که در کسوت مربیگری و بازیکن در میادین مختلف ورزشی درخشیدند.

علیرضا پاک فطرت بیان کرد: ورزشکاران استان فارس هم اینک در بالاترین رده ورزشی کشور یعنی تیمهای ملی حضور دارند و این نشان می دهد که تجربیات بزرگان در دستیابی جوانان و ورزشکاران ما به مراتب بالاتر موثر بوده است.

وی افزود: ورزشکاران ما باید در کنار این نگاه دستیابی به قهرمانی، منش و اخلاق نیکوی پهلوانی را نیز سرلوحه خود قرار دهند تا با برد و پیروزی در میدان اخلاق نیز سرآمد دنیا باشند.

بدرقه ورزشکاران نابینا و کم بینای فارس در راه بازیهای پاراآسیایی هانگژو
بدرقه ورزشکاران نابینای فارس

قول وزیر ورزش و جوانان

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید به ورزشکاران افتخارآفرین توجه ویژه‌ای شود، گفت: ما بیش از یک سال بعد از حادثه تلخ سقوط بالگرد وزیر سابق ورزش، عملا وزیر نداشتیم اما از زمانی که دکتر هاشمی به عنوان وزیر انتخاب شدند دو بار با ایشان دیدار داشتم و قول دادند که تا آنجا که در توان دارند به ورزش استان فارس کمک کنند.

مجلس از لایحه پاداش ورزشکاران حمایت می کند

پاک فطرت با اشاره به لزوم رعایت عدالت در خدمات و پاداش هایی که دولت به ورزشکاران می دهد گفت: اگر وزیر ورزش و جوانان لایحه ای به مجلس بیاورد که در آن لایحه مشخص شود که به ورزشکارانی که به مسابقات خارج از کشور می روند متناسب با اهمیت مسابقات و ارزش مدال آنان پاداش مناسب و مشخص داده شود، مجلس از این لایحه استقبال می کند.

وی تاکید کرد: ورزشکاران زحمات زیادی را متحمل می شوند و باید در رابطه با بحث پاداش، شغل، مسکن، ازدواج و آینده این عزیزان فکری اساسی بشود تا آن ها هم بتوانند

با خیال راحت ورزش کنند و هم بتوانند در مسابقات آسیایی و جهانی با روحیه و آرامش خوب مدال مورد علاقه خود را به دست بیاورند.

اینکه پرچم ایران بالا می برد برای ما سرمایه است

رئیس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان فارس هم با اشاره به اینکه زمانی که پرچم ایران توسط ورزشکاران به اهتزازدر می آید برای ما افتخار است گفت: با اراده ای که در این عزیزان و زحمات شبانه روزی آن‌ها با همراهی خانواده‌هایشان می بینم امیدوارم با دست پر به کشور باز گردند.

مهدی کوکبی افزود: لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبه ای بگذرانند که عزیزان قهرمان ما در مسابقات بین المللی وقتی به کشور بازمی گردند در همان ابتدای ورودشان مورد تقدیر ویژه قرار گیرند و اگر قرار است به قهرمانی هدیه ای داده شود در همان لحظه این اتفاق صورت بگیرد تا حواشی و گلایه ای بعدها پیش نیایدو شان و جایگاه قهرمان حفظ شود.

بدرقه ورزشکاران نابینا و کم بینای فارس در راه بازیهای پاراآسیایی هانگژو
عنوان

حضور ۱۲ ورزشکار نابینا و کم بینا از فارس در مسابقات

رئیس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس نیز در این نشست گفت: از این هیات ۱۲ ورزشکار در تیم های ملی حضور دارند.

جواد مرادپور افزود: در این مسابقات مربیان و بازیکنان استان فارس در رشته های فوتبال؛ احمدرضا شاه حسینی، علیرضا بخت، علیرضا ایزدی، مرتضی کریمی، سید سعید موسوی با مربیگری میثم شجاعیان و در دوومیدانی هم فاطمه امیرزادگان، مهدی اولاد، مهدی مرادی، امید ظریف با مربیگری امیر محمد صلح میرزایی و گلبال فاطمه قائدی شرکت دارند.

بدرقه ورزشکاران نابینا و کم بینای فارس در راه بازیهای پاراآسیایی هانگژو
ادای احترام ورزشکاران نابینای فارس به شهدای حمله تروریستی در شاهچراغ ( ع )

به گزارش ایرنا بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو روزهای ۹ تا ۱۵ اکتبر ۲۰۲۲ ( ۱۷ الی ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱) برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha