فعالیت چهار کلانتری جدید در شرق استان تهران

ورامین - ایرنا - فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: همزمان با هفته فراجا، چهار کلانتری جدید در شهرستان‌های مختلف شرق استان تهران راه اندازی شده و فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار دلاور القاصی مهر در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته ورامین که به مناسبت فرارسیدن هفته فراجا انجام شد، اظهار داشت: همزمان با هفته فراجا، چندین طرح عمرانی و خدماتی فرماندهی انتظامی شرق استان تهران افتتاح شده که با توجه به نیاز منطقه کلانتری های جدید شهرستان های پاکدشت، پردیس و دماوند افتتاح و یک مرکز پلیس راه نیز در شرق استان تهران به بهره برداری می رسد.

این مسئول اضافه کرد: هفته فراجا با شعار شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگذار با اجرای ۳۰۰ ویژه برنامه در شهرستان‌های تحت پوشش این فرماندهی گرامی داشته می شود تا مردم، با گوشه از خدمات و تلاش های نیروی فراجا آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن زوج‌های جوان نیروی فراجا، نشست تعاملی با فعالان اقتصادی، دیدار با پیشکسوتان و بازنشستگان فراجا، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه و جماعات، حضور پرشور در مصلاهای نماز سیاسی عبادی جمعه، برپایی میز خدمت، برگزاری صبحگاه مشترک، حضور کارشناسان در مدارس و مساجد و گفت وگو با دانش آموزان و مردم شرق استان تهران و آموزش همگانی بخشی از برنامه های هفته فراجا در شرق استان تهران است.

القاصی مهر همچنین از اهدا خون پرسنل فراجای شرق استان تهران، برگزاری همایش نمونه‌های ترافیکی، دیدار با نمایندگان مجلس به منظور بررسی مسائل و مشکلات فراجا، برگزاری همایش آسیب‌های اجتماعی، نشست مشترک با معتمدین و ریش سفیدان مناطق مختلف شرق استان تهران، برگزاری همایش مروجان امنیت و پلیس یاران جوان و ارائه خدمات ویژه به مردم به عنوان دیگر برنامه هفته فراجای شرق استان تهران یاد کرد.

این مسئول با اشاره به اقدامات فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در ۶ ماهه نخست امسال گفت: باتلاش های صورت گرفته توسط عوامل فراجا در شرق استان تهران، میزان شرارت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته ضمن آن که با کشف چهار هزار و ۱۸۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر، میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه ۳ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران از کاش ۲۵ درصدی تصادفات جاده ای، کاهش ۱۱ درصدی نزاع فردی و ۴۸ درصدی نزاع دسته جمعی، افزایش ۲۰ درصدی کشف کالاهای قاچاق در راستای حمایت از تولید داخلی، افزایش ۵ درصدی کشف موتور سیکلت و افزایش ۴۱ درصدی کشف خودرو به عنوان دیگر دستاوردهای فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در ۶ ماهه نخست امسال یاد کرد.

وی از افتتاح مرکز تجمیعی پلیس ۱۱۰ در فرماندهی انتظامی شرق استان تهران به عنوان دیگر دستاورد این فرماندهی یاد کرد و افزود: با راه اندازی مرکز تجمیعی پلیس ۱۱۰، تمام مکالمات و خدمات ارائه شده در ۷ شهرستان شرق استان تهران با نظارت کامل انجام شده و در کمترین زمان، خدمات به مردم ارائه می شود.

بزرگترین وظیفه پلیس دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند گفت: بزرگترین وظیفه پلیس دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است و افتخار می‌کنیم که باب شهادت در فراجا همچنان باز است و بیش از ۱۳ هزار شهید در عرصه نظم و امنیت در سالهای گذشته و همچنین ۵۲ شهید در سال جاری نشانگر این موضوع است.

سرهنگ حسین فاضلی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمه این شهر به‌مناسبت گرامیداشت هفته فراجا  با اشاره به آمار عملکرد ۶ ماه ماهه فرماندهی انتظامی شهرستان دماوند، اظهار داشت: طی ۶ ماهه اخیر در شهرستان دماوند انواع مواد مخدر حدود ۶۷۰ کیلوگرم کشف شد که در مقایسه با ۶ ماهه سال گذشته ۶۷ افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۲۸۹ نفر خرده فروشان و معتاد در شهرستان دماوند دستگیر شده‌اند که هشت درصد افزایش آمار دستگیری نسبت به سال گذشته می‌باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند با اشاره میزان کالاهای قاچاق گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری به ارزش ۳۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است که افزایش سه برابری یا ۱۸۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: میزان تصادفات فوتی ۱۵ درصد کاهش و جرحی ۷ کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند بیان کرد: پنج هزار و ۸۰۰ جلد گواهینامه و چهار و ۲۰۰ جلد گذرنامه صادر شده است‌.

فاضلی میزان کل ماموریت‌های ۱۱۰ در ۶ ماهه سال جاری را ۲۹ هزار ۵۶۸ مورد، تشکیل پرونده قضایی هفت هزار و ۶۴۸ مورد پرونده، کشف کلاهبرداری در فضای ۶۸ فقره پرونده عنوان کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد:  طی ۶ ماهه نسبت به سال گذشته میزان جرایم سرقت چهار درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و در زمینه کشف سرقت و اموال مسروقه ۹۶ درصد افزایش داشته‌ایم که طبق آمار ۶۸ درصد در دستگیری سارقین و مال خرین افزایش داشته‌ایم.

وی افزود: پلیس رکن رکین امنیت کشور است و امنیت و زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور، در نبود امنیت امکان هیچ فعالیت اقتصادی سیاسی و اجتماعی وجود ندارد.

فاضلی گفت: مراقب باشیم امروز دشمن با راه انداختن جنگ ترکیبی و پیچیده و شناختی در صدد تغییر محاسبات ذهنی مسئولان و مردم است.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

۱۳ تا ۱۹ مهر هفته فراجا نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha