۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85249325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعامل مرزبانان و مرزنشینان گلستان مطلوب است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده مرزبانی گلستان با اشاره به تعامل خوب مرزبانان و مرزنشینان این استان، گفت: قوم بزرگ و همراه ترکمن در مرزهای گلستان همراه با مرزبانان برای تامین امنیت تلاش می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ احمدرضا حاتمی در سخنرانی بین خطبه های نمازجمعه گنبدکاووس با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ۱۷ قوم در گلستان و شاخص دانستن وحدت حاکم در این استان، اظهارکرد: مرزبانان ارتباط خوبی با مرزنشینان دارند و با حضور در مساجد و مدارس، دهیاری ها و شوراها در کنار این عزیزان از جمله آخوندهای اهل سنت هستند.

وی با اشاره به وجود ۴۵۸ کیلومتر مرز در گلستان که ۱۸۰ کیلومتر آن در گنبدکاووس واقع است، افزود: گلستان در حوزه امنیتی، انتظامی و مرزبانی جزو استان های خوب کشور شناخته می شود به عنوان نمونه در حوزه انتظامی با وجود مشکلات سرقت ها ۶ درصد کاهش یافته است.

فرمانده مرزبانی گلستان ادامه داد: مرزبانان در حوزه «خدمات مردم یاری» در روستاهای مرزی فعال هستند و به عنوان سربازان ولایت با شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و شما عزیزان عهد و میثاق می بندیم تا جان ناقابل خود را برای امنیت ملت ایران فدا کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۳ هزار شهید انتظامی در کشور، اظهارکرد: هشت هزار نفر از این بزرگان در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و امسال هم تاکنون ۵۲ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم.

فرمانده مرزبانی گلستان با تبریک هفته فراجا که شعار آن «مردم قانون مدار و پلیس خدمتگزار یا مرزنشینان قانون مدار و مرزبانان خدمتگزار» است، گفت: مهمترین هدف ما تامین امنیت و آسایش مردم ایران اسلامی است مردمی که به واسطه همراهی همیشگی در طول هشت سال دفاع مقدس، مقابله با فتنه ها و توطئه های دشمن در طول انقلاب تا به امروز لایق بهترین ها هستند.

سرهنگ حاتمی، امنیت را زیرساخت و موتور پیشران پیشرفت هر کشوری در همه حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست، افزود: وظیفه نیروی انتظامی در کشور تامین امنیت داخلی است و در اولویت های سردار رادان فرمانده کل انتظامی که خود یادگار دوران دفاع مقدس محسوب می شود تاکید بر ایجاد امنیت برای مردم شده است.

فرمانده مرزبانی گلستان مقابله با هرگونه ناامنی، شرارت و سرقت به ویژه موارد خشن و سرقت های مسلحانه، گسترش خدمات انتظامی با تاکید بر هوشمندسازی سامانه پلیس من و ارتقا امنیت اجتماعی در شهر و امنیت عملیاتی در مرزها و آموزش حرفه ای کارکنان را از دیگر تاکیدات انتظامی در کشور برشمرد.

سرهنگ حاتمی کشف ۶ تن موادمخدر در چابهار و دستگیری مفسد اقتصادی در منطقه خوی آذربایجان غربی را از جمله اقدامات اخیر مرزبانان ایران اسلامی دانست و گفت: مرزبانان در حوزه خدمت به مردم و نظام با هیچ فردی تعارف ندارند و برخی از عزیزان در نقاطی از سیستان وبلوچستان مانند جکیگور، سراوان و میرجاوه هر شب با اشرار، عناصر ضد انقلاب و دشمن درگیر هستند.

وی ادامه داد: یکی از همکاران انتظامی فعال در سیستان و بلوچستان به نام شهید محمد میرشکاری اهل گلستان بود که اواخر شهریور در منطقه تفتان به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha