۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85249330
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ضرورت ثبت حماسه شهدای خلیج فارس در تقویم ملی

بوشهر-ایرنا- بزرگداشت هفته نیروهای انتظامی و تکریم حافظان امنیت، ضررت توجه به مدارس عشایری، نیاز به وجود اهتمام جدی برای مقابله با تهاجم فرهنگی، ثبت حماسه شهدای خلیج فارس در تقویم و کتاب‌های درس و وحدت مثال زدنی در عسلویه از جمله محورهای خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرستان‌های استان بوشهر در هفته جاری است.

نام و حماسه شهدای خلیج فارس در تقویم ملی و کتب درسی گنجانده شود

امام جمعه خورموج مرکز شهرستان دشتی گفت: نام و حماسه شهید نادر مهدوی و همرزمانش در خلیج فارس در تقویم ملی و کتب درسی گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های نماز جمعه دشتی اظهار کرد: سردار رشید اسلام نادر مهدوی که نام او مایه افتخار همه ملت ایران به خصوص ما دشتیاتی ها است .

وی بیان کرد: اگر امروز می‌بینیم که عده‌ای فریب خورده، وامانده و تفاله‌های منافقین کوردل، سلطنت طلب‌های خائن و احزاب معاند، با حمایت استکبار و آمریکای جنایتکار دست به دست هم داده اند تا به خیال خام خودشان بتوانند ضربه یا آسیبی به جمهوری اسلامی بزنند باید بدانند که کار اینها شبیه سنگ زدن و ریگ پرتاب کردن به سمت یک کوه استوار است، و اینها خیلی کوچک‌تر از این هستند که بتوانند آسیبی به نظام اسلامی بزنند.

وی گفت: دشمنان بدانند که شهید نادر مهدی همچنان زنده است و امروز هم نادر مهدوی‌های بسیاری در مکتب او تربیت شده و آماده ایستادگی در مقابل آمریکا و همه دشمنان اسلام و انقلاب با تمام وجود هستند.

امام جمعه خورموج اظهار داشت: ضمن ادای احترام به روح مطهرشان، پیشنهاد می‌کنم به پاس رشادت و شهامت و از جان گذشتگی این عزیزان روز شهادت شهدای خلیج‌فارس برای همیشه در تقویم و تاریخ ملی ایران عزیز درج و ماندگار شود و نام و حماسه این شهدای گرانقدر در کتب درسی گنجانده شود تا فرزندان ما قهرمانان واقعی جامعه خود را بشناسند.

مسئولان برای تهاجم فرهنگی دشمن پای کار باشند

امام جمعه خارگ گفت: مسئولان برای مقابله با اهداف و دسیسه‌های دشمن در حوزه فرهنگی برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار کرد: مسئولان چنانچه کار سلبی در حوزه عفاف حجاب نکنند خانواده آنان نیز مصون نمی‌ماند.

کارگر ادامه داد: آتشی که دشمن فراهم کرده است دامان همه را خواهد گرفت، مسئولان نسبت به سرمایه‌های انسانی و پدافند غیر عامل در حوزه عفاف و حجاب به مسئولیت خود عمل کنند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین و نخستین واحد اجتماعی است که انسان در آن رشد می‌کند و انسان خود را مدیون بزرگان خانواده یعنی پدر و مادر می‌داند.

وی بیان کرد: رفتار هر انسانی آینه خانواده است که در آن با آداب و سنت‌ها و اخلاق و اعتقادات رشد کرده است.

کارگر افزود: گاهی انسان می‌شنود که فرزندان برای حال خوش خودشان والدین را به خانه سالمندان می‌فرستند که این نه با سیره دینی و نه با سنت‌های فرهنگی سازگار نیست.

ضرورت بهبود مدرسه‌ها و راه‌های عشایری در دشتستان

امام جمعه برازجان گفت: مسئولان برای بهبود وضعیت مدرسه‌ها و راه‌های عشایری در این شهرستان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح در نماز جمعه برازجان با اشاره به ۱۵ مهر روز روستا و عشایر اظهار کرد: جاده‌های عشایری نابسامان هستند و نیاز است که رسیدگی مناسبی به آن انجام شود.

وی بیان کرد:با فرارسیدن فصل پاییز و آغاز آهنگ کوچ جلوه‌های زیبایی از حضور عشایر و برپا شدن چادرها در کوه و دشت نمایان می‌شود اما در پس این صحنه‌های جذاب حضور سختی‌های کوچ و کمبود امکانات و دست اندازهای مسیرها، ایل راه‌ها و میان‌بندها کوچ نشین‌ها را رنج می‌دهد.

امام جمعه برازجان تصریح کرد: سالانه اعتبار خوبی برای ترمیم جاده‌های عشایری هزینه و به صورت موقت مرمت و بازگشایی می‌شود اما به دلیل اینکه زیرساخت محکمی ایجاد نمی‌شود با کمترین بارش و سیلاب این جاده‌ها بسته و خانوارهای عشایری به ویژه در زمان بارش با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

وی ادامه داد: همانگونه که عشایر به آب آشامیدنی سالم نیاز دارند برق نیز از دیگر اولویت‌های آنها است که با رساندن آن به چادرهای عشایر می‌توان علاوه بر پاسخگویی به این نیاز در آنها به حفظ محیط زیست هم کمک کرد.

مصلح افزود: عشایر برای یافتن چراگاه‌ها همراه با دام خود مسیرهای سخت گذر و طولانی را می‌پیمایند اما کمبود علوفه در مراتع و گرانی علوفه دستی آنان را نگران کرده و رنج می‌دهد.

مصلح گفت: ناوگان آبرسانی سیار به جامعه عشایری، باید متناسب با جمعیت آنها باشد و سهمیه آرد مصرفی خانوارهای عشایری به طور کامل تامین شود.

وی تاکید کرد: جامعه عشایری به دلیل نوع زندگی وابستگی بالایی به مصرف نان به عنوان منبع اصلی غذایی خود دارند بر این اساس میزان نیاز آنان به آرد و نان نسبت به جامعه شهری و روستایی که در سبد غذایی مصرفی خود از تنوع غذایی گسترده‌تری بهره می‌برند، بیشتر است.

امام جمعه برازجان با اشاره به مشکل آموزش و پرورش عشایر تصریح کرد: مدرسه عشایری استان بوشهر زیر مجموعه اداره آموزش و پرورش عشایر سیار استان فارس است و با توجه به اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان عشایری در استان بوشهر می‌طلبد شاخه‌ای از آموزش و پرورش عشایر در این استان راه‌اندازی شود.

شهرستان عسلویه اتحاد و وحدتی بی بدیل دارد

امام جمعه موقت عسلویه گفت: وحدت و اتحاد شیعه و سنی در شهرستان عسلویه بی بدیل و مثال زدنی است.

حجت الاسلام شیخ مصطفی بدری در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه اظهار کرد: دشمن بداند ما در کنار هم هستیم و زیر چتر ولایت متحد هستیم و دشمن هرگز نمی‌تواند این وحدت را بشکند.

وی بیان کرد: در سایه وحدت باید اخلاق، معاشرت و برخورد خوب داشته باشیم چراکه عصبانیت و خشمگین شدن باعث گناه و پشیمانی و اخلاق و معاشرت خوب باعث می‌شود انسان با گناه مبارزه کند.

بدری ادامه داد: چنانجه همه ما وحدت داشته باشیم یک خط داشته باشیم آمریکا نمی‌تواند وارد منطقه ما شود و نمی‌تواند در منطقه به دنبال منافع خود باشد.

امام جمعه موقت عسلویه در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: به پیروی از آن رسول گرامی باید در خانواده در محل کار و در بین اقوام و همسایه اخلاق خوب داشته باشیم.

وی عنوان کرد: باید خشم خویش را فرو بنشانیم چراکه خشم باعث گناه می‌شود و خشم از درون انسان مثل آتش زبانه می‌کشد و اگر انسان آن را مهار نکند مرتکب گناه می‌شود.

 لایحه کالای همراه ملوان که در مجلس شورای اسلامی مصوب شده باید بر روی آن بحث و تبادل نظرکارشناسی‌تر شود

حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه اظهار کرد: بعضی از مصوبات به صورت کلان تصویب کردن به ضرر مردم می شود و اگر قرار است لایحه ای مصوبه‌ باید به صورت منطقه‌ای و جزیره ای باشد.

وی افزود: نمایندگانی که این لایحه را مصوب کردند بعضی از آنها شاید معنای ته لنجی را ندانند و نتیجه این کار در  ۵ سال آینده یعنی حذف کالای همراه ملوان و مردم باید چه کنند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: هیچکس با پدیده شوم قاچاق موافق نیست اما باید بین قاچاق و زندگی و معیشت مردم فرق بگذاریم.

رکنی حسینی ادامه داد: در جلسه ای که دیروز در مرکز بوشهر باحضور وزیر کشور در حقیقت دغدغه ساحل نشینان و کالای همراه ملوان بود، برگزار شد و متاسفانه پس از هفت ماه مجوزی صادر نشده بود که با تلاش استاندار و نماینده خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس و حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و دیگر مسئولان مجوز یک سفر قرار شد انجام شود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه دولت، مردمی است و همه ما وظیفه داریم حمایت کنیم، بیان داشت: دغدغه رهبری همیشه در تمام دیدارها معیشت و مشکلات اقتصادی مردم است.

وی به دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و افزود: در این دیدار رهبری به نکاتی ارزشمند و مهم اشاره کردند و فرمودند دشمنی دشمنان نسبت به ساحت مقدس و اسلام امروز بیشتر آشکارتر شده است.

رکنی حسینی بیان کرد: امروز می بینیم که دشمنی دشمنان نسبت به قرآن و اسلام آشکارترشده و نمونه بارز آن اهانت جاهلانه به قرآن است.

امام جمعه گناوه گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند که توهین به قرآن و اسلام تحت عنوان آزادی بیان است و دروغ های تکراری و غلط هایی که از سوی دشمنان بوجود می آید.

وی افزود: اتحاد بین کشورهای اسلامی و ۲ میلیارد مسلمان مانع دست درازی  و غارت گری و دخالت های دشمنان و ظالمان می شود.

رکنی حسینی گفت: امروز رژیم صهیونیستی نه فقط از جمهوری اسلامی بلکه همه کشورهای اطراف خود مثل مصر سوریه و عراق لبریز از کینه است و علت آن هم بخاطر این است  که نتوانستند به اهداف خودشان از نیل تا فرات برسند.

امام جمعه گناوه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای فراجا به خصوص شهیدانی که در سال ۱۴۰۲ جانشان را فدای امنیت و مملکت کردند، گفت: در اغشاشات اخیر به نیروی مظلوم و با اقتدار نیروی انتظامی که در صف اول حمایت از امنیت و ارزش های انقلاب و ممکلت قرار داشت، ظلم شد اما این نیرو با تمام توان برای حفظ انقلاب تلاش کرد.

ساخت کشتارگاه بهداشتی در «جم » ضروری است

امام جمعه جم با تاکید بر لزوم ساخت کشتارگاه بهداشتی در شهرستان گفت: با توجه به این مهم از مسئولین تقاضا دارم که توجه ویژه جهت ساخت این واحد کنند.

حجت الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر جم اظهار کرد: دامپزشکی در خط مقدم شناسایی و پیشگیری مخاطرات سلامت عمومی و آموزش‌های بهداشتی عمومی قرار دارد.

امام جمعه جم با تاکید بر لزوم ساخت کشتارگاه بهداشتی در شهرستان گفت: با توجه به این مهم از مسئولین محترم تقاضا دارم که توجه ویژه جهت ساخت این واحد کنند.

وی با اشاره به روز روستا و عشایر گفت: به روستاها توجه ویژه ای شده است و دهیاران در ساخت و سازها در اجرای طرح‌ها هویت اصیل روستا و کارکرد آن را حفظ کنند

امام جمعه جم بیان کرد: اهمیت پست در زندگی مردم پست لجستیک هوشمند در زندگی امروزی و عصری که با آن عنوان عصر ارتباط یاد می‌شود امری ضروری است.

محمدی گفت: ساخت ساختمان اداره پست شهرستان جم فراخور گستره خدمات امری ضروری است.

امام جمعه جم با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و میهمانان کنفرانس اتحاد امت اسلام به فرمایشات ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: جهاد کامل در راه خدا راه ادای دین به پیامبر است.

محمدی افزود: احساس خطر قدرت‌های زورگو از تعالیم قرآن کریم، علت طراحی‌های آنها برای اهانت به این کتاب بوده است.

امام جمعه جم گفت: انتفاضه الاقصی آغاز فراگیر شدن مقاومت فلسطین و تعمیق اتحاد علیه صهیونیست‌ها است.

وی گفت: فرماندار شهرستان جم با تلاش‌هایی که داشته‌اند و همه مدیران دستگاه همیاری کرده‌اند در استان به عنوان نیروی جهادی و فرمانده سپاه شهرستان که از نیروهای جوان و خلاق هستند نیز با انجام احسن مأموریت‌ها به عنوان فرمانده نمونه سپاه در استان معرفی شد که هم به ایشان بسیجیان و مردم تبریک می‌گویم..

امام جمعه جم بیان کرد: امیدوارم با توجه به نیروها و منابع انسانی شهرستان بتوانیم به آنچه که حق و شأن مردم شهرستان است برسیم.

وی با تاکید بر لزوم وقف در زمینه‌های فرهنگی گفت: وقف در حوزه جوانان ازدواج و مسکن جوانان امری لازم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha