امام جمعه مهاباد: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی گام مهمی برای اتحاد جهان اسلام بود

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد با اشاره به برگزاری سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: این کنفرانس که با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد، گام مهمی در ایجاد اتحاد و همبستگی بیشتر در جهان اسلام بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: این کنفرانس با عنوان همکاری اسلامی برای رسیدن به ارزش های مشترک برگزار شد و دیدار میهمانان با رهبر معظم انقلاب و حضور و سخنرانی رییس جمهور در آن بر جایگاه آن افزوده بود.

وی با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اضافه کرد: نیروی انتظامی نقش مهم و بی بدیلی در حفظ نظم و امنیت در جامعه دارد و آرامش کنونی جامعه ما مرهون تلاش های خستگی ناپذیر نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای مسلح است.

وی به ۱۴ مهر ماه به عنوان روز دامپزشکی نیز اشاره کرد و افزود: شبکه دامپزشکی نیز نقش مهمی در امنیت غذایی مردم دارد و برای ارج نهادن به تلاش های بازرسان دامپزشکی مردم فرآورده های دامی را باید از فروشگاه معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریدار کنند.

ماموستا امامی اضافه کرد: مردم باید به سلامتی خانواده خود بیشتر توجه کنند و از مصرف گوشت های فاقد مهر و نشان دامپزشکی خودداری کنند و از قصابان دوره‌گرد که خارج از نظارت دامپزشکی فعالیت می کنند، خرید نکنند.

به گزارش ایرنا، سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در دو بخش نشست های مجازی و حضوری برگزار شد که نشست های مجازی از پنجشنبه ششم مهر آغاز شده و تا سه شنبه ۱۱ مهر ادامه داشت. در این بخش ۲۴۰ اندیشمند در ۱۶ وبینار شرکت کردند و در هر وبینار ۱۵ اندیشمند به سخنرانی پرداختند.

بخش حضوری کنفرانس نیز یکشنبه نهم مهر با سخنرانی آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد و شرکت کنندگان در این کنفرانس روز سه شنبه مصادف با ۱۷ ربیع الاول و سالروز ولادت نبی اکرم(ص) با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha