سازوکارهای اجرایی باید هماهنگ و متناسب با حوزه فرهنگ باشد

آباده_ایرنا _امام جمعه موقت آباده با بیان اینکه مدیران دستگاههای اجرائی باید ساز و کار خود را با این فعالیت شورای فرهنگ هماهنگ و اجرایی کنند، ادامه داد: وظیفه اعضای شورای فرهنگ عمومی برای خدمت به مردم صد چندان است.

به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت آباده با اشاره به اینکه فرهنگ عمومی برای مسوولان اولویتی مهم است گفت: شورای فرهنگ عمومی باید در راس امور و کارهای مسوولان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا دانا در جلسه شورای فرهنگ عمومی در آباده اظهار کرد: فرهنگ عمومی برای مسوولان اولویتی مهم است و شورای فرهنگ عمومی باید در راس امور و کارهای مسوولان باشد.

وی افزود: نشاط و امید آفرینی باید توسط مسوولان به مردم داده شودو فضای مجازی می تواند برای مردم امید آفرین باشد و اگر کنترل نشود همان روحیه  یاس و ناامیدی بر مردم حاکم خواهد شد.م

امام جمعه موقت آباده بیان کرد: این امر نیاز به ساختار و برنامه ریزی دقیق توسط تیم و کمیته های تخصصی دارد و امید که با تشکیل کارگروه های فنی و علمی بتوان به این مهم دست یافت. 

دادستان عمومی و انقلاب دادگستری شهرستان آباده هم از جمله آسیب های جدی پیش روی مردم را یاس ، ناامیدی و کم شدن آستانه  صبر و طاقت مردم دانست و گفت: طبق بررسی های دقیق کارشناسان از جمله مواردی که باعث ایجاد آسیب های اجتماعی در شهرستان بوده است همان کمبود فرهنگ و نبود آگاهی لازم تشخیص داده شده و بیشترین جرائم  بر اثر عدم آگاهی مردم وتوجه به شایعات فضای مجازی بوده است .

میثم ابراهیم زاده افزود: فضای مجازی ابزاری است که اگر کنترل نشود تبعات ناخوشایندی را به دنبال دارد ، اغتشاشات سال قبل نمونه بارز از افسارگسیختگی فضای مجازی بود که دشمن با استفاده از این ابزار و فریب بعضی از نوجوانان و جوانان ما توانست به نقشه های شوم خود دست یابد.

وی گفت: ایجاد روحیه شاد و بانشاط و امیدآفرینی در جامعه می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد جلوگیری کند. 

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده هم اظهار کرد : در سال های اخیر مصوبات بسیاری در شورای فرهنگ عمومی به تصویب اعضا رسیده و بسیاری از آنها اجرائی شده است

هادی فرخی افزود: تثبیت انجمن های ادبی و هنری، برگزاری همایش ها و کارگاه‌های عفاف، حجاب و خانواده، برگزاری جشنواره های منطقه ای ویژه جوان و خانواده، فراهم نمودن سند زیست بوم، تشکیل شورای تحول فرهنگی و تشکیل کمیته علمی مشورتی شورای فرهنگ عمومی از جمله موارد و مصوباتی است که در ابتدای امسال و سال های اخیر به اجرا در آمده و به لطف خدا بازخورد و نتایج خوبی را به همراه داشته است . 

جلسه شورای فرهنگ عمومی آباده با دستورکار رسیدگی به آسیب های اجتماعی و فضای مجازی در محل سالن اجتماعات فرمانداری آباده برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha