امام جمعه کاشان: امنیت پایدار جامعه مدیون تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان  با تبریک هفته فراجا به سبزقامتان عرصه نظم و امنیت کشور، گفت: امنیت پایدار جامعه مدیون تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:هفته نیروی انتظامی از مناسبت های هفته است، ۲ رکن مهم حکومت اسلامی اقتصاد و امنیت است و امنیت امروز ما و همه مراسمات مذهبی و دینی ما توسط پلیس ما تامین می شود.

وی اظهار کرد: در دیدار با سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی عرض کردم معضل خودروهای شوتی در این منطقه بحران زاست و ایشان هم تایید کردند.

وی تصریح کرد: این افراد خبیث به عنوان راننده شوتی اموال قاچاق را با سرعت ۱۹۰ کیلومتر جابجا کرده و تجهیزاتی را در پایین خودرو آماده کردند که وقتی پلیس سراغ آنها می رود با استفاده از آنها میخ پرتاب می کند و ماشین پلیس منحرف می شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد:پلیس در همه جا حضور دارد و در حفط نوامیس و اموال مردم حضور فعال دارد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در اغتشاشات به یکی از حوزه های علمیه تعرض شد که پلیس در کمتر از ۲۴ ساعت با همکاری سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات فرد خاطی را دستگیر کرد.

وی افزود: در سه سالی که حضرت سلطان علی به فرمان امام باقر(ع) به کاشان آمدند، یعنی وقتی مردم فین کاشان به امام باقر علیه السلام نامه نوشتند و درخواست یک نفر هدایت کننده داشتند امام باقر(ع) فرمودند من منتظر پیام خداوند در این خصوص هستم.

وی اظهار کرد: امام باقر علیه السلام پیامبر اکرم(ص) را در خواب دیدند و ایشان فرمودند دعوت مردم کاشان را اجابت کن و سلطان علی را به آن منطقه بفرست.

امام جمعه کاشان بیان کرد: امام باقر(ع) همه فرزندانشان را جمع کرده و خطاب به حضرت سلطان علی فرمودند که پیامبر اکرم (ص) فرموده اند شما باید راهی کاشان شوید.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در سه سال که حضرت علی بن محمدباقر(ع) به منطقه کاشان آمدند غیر از اقامه نماز جمعه سفرهای تبلیغی فراوانی به روستاهای منطقه داشتند و هرجا از ایشان دعوت کردند ایشان تشریف می برد.

وی افزود: حاکم ظالم وقت احساس خطر کرد و به دلیل تبعیت مردم کاشان از حضرت سلطان علی نامه ای به رئیس ایالت قزوین به این شرح نوشت که اگر علی بن محمد باقر(ع) قیام کند توان مقابله با او را ندارم و ارقم شامی که معروف به قاتل امامزادگان است را با ۶۰ هزار نیرو برای سرکوب علی ابن محمد باقر علیه السلام فرستاد و ایشان را به شهادت رساند.

وی اظهار کرد: این سه سال به قدری مهم است که در قرن هشتم هجری قمری یکی از فقهای مالکی می گوید مدینه پیامبر(ص) را اهل سنت و فقه مالکی پر کرده بود اما عده ای از کاشان آمدند و فضای مدینه تغییر کرد و همه به تدریج شیعه شدند و مردم کاشان قواعد تشیع را به مردم مدینه تعلیم می دادند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: ابن تیمیه حرانی که از علمای متعصب علیه امامیه است می گوید اجماع مردم مدینه حجت است تا قرن ششم و از آن زمان دیگر حجت نیست چراکه کاشانی ها مذهب مالکی را تعبیر دادند و شیعه زیاد شد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت:دیدار مقام معظم رهبری با سران کشور به مناسبت هفته وحدت از مناسبت های هفته است و یکی از جملات کلیدی معظم له این بود که پیامبر(ص) بر تمام بشریت حق حیات دارد و منظور از این حیات شخص حمزه عموی پیانبر(ص) است که وقتی ابوجهل ایشان اسائه ادب کرد حمزه شهادتین را بر زبان آورد و این یعنی احیاگری یک انسان کافر.

وی افزود: امروز سالگرد شهادت شهید خادمی است که در سال ۱۳۵۹ در بانه شهید شد و در وصیت نامه اش نوشت به خدا قسم اگر هزار جان داشتم در راه خدا فدا می کردم.

وی اظهار کرد:مقام معظم رهبری در دیدار یادشده فرمودند رژیم غاصب صهیونیستی از ما عصبانی است و ما اهمیت نمی دهیم اما از کشورهای اطراف ما هم عصبانی است.

امام جمعه  کاشان  بیان کرد: به زودی آن غده سرطانی که امام راحل (ره)فرمودند و مقام معظم رهبری هم فرمودند زمان ریشه کنی آن غده سرطانی توسط مردم فلسطین و جبهه مقاومت نزدیک است.

حجت‌الاسلام حسینی گفت :روز جهانی کودک  از دیگر مناسبت های هفته است، این بچه ها نزد پدر و مادر و معلمان امانت هستند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در شهریور ماه امسال فرمودند از وضعیت کودکستان ها روایت نداریم چون منفذ سند ۲۰۳۰ دشمن گاهی در کودکستان ها دیده شده، آموزش رقص، موسیقی، آرایشگری، آشنایی با سگ و استخر مختلط در بعضی کودکستان ها کزارش شده و معظم‌له فرمودند چرا نظام آموزشی ما را چند نفر در یونسکو باید بنویسند؟ باید اسلام و قرآن مبنا باشد تا سبک زندگی غربی به فکر فرزندان ما نفوذ نکند.

حجت‌الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حکمت ۳۵ نهج البلاغه حضرت علی علیه السلام می فرماید هرکس نسبت به مردم سرعت گرفته و آنچه نمی پسندند را بگوید درباره همان شخص حرفهایی خواهند زد که خودش هم اطلاع ندارد و آیت‌الله مکارم شیرازی در شرح خود در نهج‌البلاغه می فرمایند آمر به معروف و نهی از منکر باید به این مهم توجه کند که عیوب مردم یا علنی و یا مخفی است، اگر عیب علنی باشد جای نهی از منکر است اما اگر عیب مخفی است و دیگران خبر ندارند و تنها من خبر دارم اگر عیوب پنهان مردم را آشکار کنید آن شخص مطالبی که اصلا در وجود شما نیست به شما نسبت می دهد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در بحارالانوار مرحوم مجلسی در جلد ۲۷ بابی به نام تتبع عیوب الناس دارند یعنی بر عیوب مخفی مردم تمرکز کردن و آن را علنی کردن و ایشان به نقل از پیامبر(ص) روایت می کنند که در مدینه افرادی بودند که عیوبی داشتند اما نسبت به عیوب مخفی مردم ساکت بودند و خدای متعال عیوب خود آنها را پوشاند.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: همه ما عیوبی داریم و نباید عیوب مخفی دیگران را افشا کنیم.

وی افزود: این کار صحیحی نیست که به محض آگاهی از موضوعی آن را در فضای مجازی منتشر کنیم چون بعصی از این امور حق الناس است.

وی اظهار کرد: در ادامه روایت مرحوم علامه مجلسی به نقل از پیامبر(ص) آورده که در مدینه قوم دیگری زندگی می کردند که عیبی نداشتند اما روی عیوب مخفی مردم ذره بین قراردارند و افشا کردند و خدای متعال برای آنها عیوبی را ظاهر کرد که با اون عیب تا زمان مرگشان شناخته می شدند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:دعای مکارم الاخلاق که دعای بیستم صحیفه است و امروز جلسه ۲۳ این دعا را مرور می کنیم که در آن آمده که بارالها عده ای انسان صالح نسبت به ما بدگمان هستند و گمان بد آنها را به اعتماد تبدیل کن، مرحوم آیت الله خوئی در شرح این دعا می فرمایند ما وظیفه داریم اسباب بدگمانی را برطرف کنیم، اگر برادر یا خواهری از شما بپرسد آیا مصلی نماز جمعه کاشان معارض دارد و آیا این زمین متعلق به کسی بوده و فرد می تواند به سراغ مسولان ستاد اقامه نماز جمعه رفته و تحقیق کند و برای فرد مردد تبیین کنند که همه اقدامات که اینجا انجام شده زیرنظر آیت الله نمازی بوده است و هیچ حق الناسی گردن کسی نیست.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: گاهی زن و شوهر هر ۲ نفر خوب هستند اما گوشی تلفن همراه موجب شده یکی از آنها به دیگری بدبین شود، صاحب موبایل باید اسباب بدبینی را از بین برده و اجازه ندهد اسباب بدبینی در شریک زندگی و همسرش ایجاد شود.

وی افزود: خداوند در آیه ۶۸ سوره بقره می فرماید(

قَالُوا ادْعُ لَنَا رَبَّکَ یُبَیِّنْ لَنَا مَا هِیَ ۚ قَالَ إِنَّهُ یَقُولُ إِنَّهَا بَقَرَةٌ لَا فَارِضٌ وَلَا بِکْرٌ عَوَانٌ بَیْنَ ذَٰلِکَ ۖ فَافْعَلُوا مَا تُؤْمَرُونَ) یعنی گفتند: از خدایت بخواه که خصوصیت گاو را برای ما معیّن کند.حضرت  موسی گفت خدا می‌فرماید،گاوی نه پیر از کار افتاده و نه جوان کار نکرده، بلکه میانه این دو حال باشد، حال انجام دهید آنچه مأمورید.

وی اظهار کرد: بنی اسرائیل به جای اینکه به حضرت موسی(ع) بگویند از خدای ما تقاضا کن می گویند از پروردگارت بخواه و این سخن بسیار بی ادبانه است چراکه خدای بنی اسرائیل است چون به آیین حضرت موسی(ع) ایمان آورده بودند اما باز می گفتند خدایت به جای اینکه بگویند خدای همه ما.

امام جمعه کاشان بیان کرد: انسان باید نسبت به خدای متعال و دین نهایت ادب را داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: خودخواهی از دیگر ویژگی های بنی اسرائیل بود، مقام معظم رهبری گاهی که کتاب های دفاع مقدس را مطالعه می کنند ،می گویند نویسنده این کتاب که نفر اول کتاب است تلاش کرده خود را مخفی کند و این درس بزرگی است و باید تلاش کنیم تا جایی که می توانیم خود را مطرح نکرده بلکه تنها خدا را مطرح کنیم.

وی افزود: بزنطی از امام رضا(ع) روایت نقل کرده که ایشان فرمودند اگر بنی اسرائیل این سوال های ممتد را نمی پرسیدند و همان گاو معمولی را ذبح می کردند و به مقتول می زدند او زنده میشد اما مرتب از حصرت موسی سوال کردند و به همین دلیل خدا با قیودی برای تشدید تکلیف برای آنها به دلیل لجاجت شان ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: وقتی پیامبر(ص) دستور حج را بیان کردند فردی پرسید آیا باید هر سال به حج برویم و ایشان سکوت کرد و این فرد دوباره پرسید و پیامبر ص فرمود چرا وقتی من نگفتم همه ساله بروید حج این سوال را نی مرسی، پرس و جوی غیر لازم صحیح نیست.

امام جمعه کاشان بیان کرد: از امام حسن عسکری علیه السلام روایت داریم اگر کسانی که دنبال ثروت بودند خدا را به حق پیامبر(ص) می خواندند همان ثروت را خدای متعال از راه حلال به آنها می داد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت:توصیه به تقوا در خطبه نخست نماز جمعه این هفته کاشان این بود که خدایا گمان بد انسان های صالح نسبت به ما را به حسن نظر تبدیل کن،از تکبر و خودخواهی دوری کنیم و سوال های لجوجانه بنی اسرائیلی پرهیز کنیم و هر مشکلی داریم خدای متعال پناه است و باید به خدا و ائمه اطهار پناه ببریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha