۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85249405
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سریال‌های فاخر تاریخی حافظ فرهنگ غنی سرزمینمان است

رشت – ایرنا- استاندار گیلان بیان کرد: سریال‌های فاخر تاریخی حافظ فرهنگ غنی سرزمینمان است و باید تولید آنها در راستای انتقال واقعیت به نسل حال و آینده افزایش یابد.

به گزارش ایرنا،اسدالله عباسی روز جمعه در جریان بازدید از مراحل تولید و ضبط سریال" مادر سوجان " در همراهی با پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در سیاهکل افزود: تاریخ گیلان مملو از وقایع و مفاخر ارزنده بسیاری است که هر کدام از آنها فارغ از نگاه کلیشه‌ای می‌تواند زمینه تولید یک فرآورده فاخر سینمایی یا تلویزیونی باشد.
وی اظهار داشت: آمادگی داریم ظرفیت‌های موجود استان را در راستای ساخت سریال‌های فاخر و ارزشمند، در اختیار صدا و سیما قرار دهیم تا واقعیت‌ها از نگاه جذاب دوربین و هنر به نسل نو انتقال یابد.

عدالت گستری،رویکرد رسانه ملی

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز در ادامه این بازدید گفت: تولید فیلم و سریال در استان‌های مختلف کشور در راستای رویکرد عدالت گستری رسانه ملی است.
پیمان جبلی اظهار داشت: آنچه مسلم است اینست که داستان‌های جذاب اعم از تاریخی، اجتماعی و تمدنی در همه جای ایران ظرفیت غنی برای تولید محتوا است.
وی با بیان اینکه گیلان با توجه به ظرفیت‌های مملو طبیعی، انسانی و هنری شایسته بهره مندی از شهرک سینمایی است، ادامه داد: این استان و استان‌های شمالی از بهترین مناطق کشور برای نشان دادن جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها از قاب دوربین است.
وی تاکید کرد: تولیدات سریالی و سینمایی در استان‌های متعدد کشور یکی از مصادیق عدالت گستری است برای اینکه کارها از نمای آپارتمان نشینی پایتخت نشینی خارج و به فضای طبیعی جای جای کشور منتقل شود.

تولید سریال «مادر سوجان» بیش از یک سال است که در شهر سیاهکل آغاز شده و قرار است در سه فصل تولید شود که در فصل نخست، وقایع تاریخی سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ در گیلان در یک مجموعه ۶۳ قسمتی روایت می‌شود و مهم‌ترین موضوع آن نقش و اهمیت زن در خانواده و جامعه است.
داستان این سریال قصه زندگی «سوجان» دختری گیلانی، از دوره نوجوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود. سریال «مادر سوجان» به وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی آن دوران اشاره می‌کند و آداب و رسوم اصیل گیلانی با حضور بازیگران مطرح ملی و استانی را به تصویر می کشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha