معاون رییس جمهور: استانداردهای نان برای تغذیه سالم و کامل مورد توجه باشد

کرمان - ایرنا - معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به صورت فرهنگ‌سازی تغذیه سالم در جامعه گفت: استاندارد در حوزه نان باید مورد توجه قرار گیرد و به سمت نان سالم رفته و از تولید نان سالم و کامل حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انسیه خزعلی شامگاه جمعه در آیین اختتامیه نخستین جشن ملی نان کرمان اظهار داشت: کیفیت و چگونگی استفاده از نان، چگونگی تهیه و پشتیبانی از نانوایان صنعتی، محلی و خانگی، همه باید مورد توجه دولت قرار گیرد و برای آن فرهنگ سازی شود.

وی تاکید کرد: باید پشتیبانی های لازم برای سلامت و ترویج فرهنگ تغذیه سالم داشته باشیم و قرار است در سال پیش رو برنامه های آموزشی، مهارتی، کارگاهی و رویدادهای مختلف نمایشگاهی و فروشگاهی در این راستا حرکت کند و تغذیه سالم را در جنبه های مختلف سفره خانواده ببینیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: استان کرمان در حوزه نان پیشقدم بوده و نخستین رویداد را با نان که مهمترین غذا در سفره خانواده ایرانی است شروع کرده و امید که فرهنگ نان کامل و سالم را گسترش دهد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری ها و مشکلات جوامع به سبب تغذیه است و توجه به سلامت غذایی به چگونگی تغذیه بخشی به مواد غذایی و نحوه مصرف مربوط می شود.

خزعلی ادامه داد: خانم ها برای فرهنگ سازی تغذیه سالم، محور هستند و کودکان را نیز آموزش دهیم تا از خوراکی های مضر پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین کار فرهنگ سازی خانواده ها از تغذیه شروع شده است افزود: در رویدادهای ۹ گانه به موضوعات فرهنگ نامانوس، رسانه و نقش آن در خانواده، بازی با تمرکز بر مهارت افزایی و موفقیت در خانواده و سایر موارد خواهیم پرداخت تا با کمک حلقه های میانی و گروه های مردم نهاد طی مدت قابل توجه و مطلوب خانواده را به استاندارد لازم برسانیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: بیمه خانم های نانوا در بخش نانوایی های محلی باید تقویت شود؛ البته این حمایت ها با توجه به شرایط و التزام آنان به سلامت و مواردی که لازم است در تهیه نان و ماندگاری ها در تخمیر به کار گیرند، اعمال شود.

وی تاکید کرد: از خانم هایی که مایل به آموزش نان سالم هستند و به عنوان شغل به نانوایی نگاه می کنند به صورت ارائه تسهیلات و آموزش حمایت می شود و درزمینه خانم هایی که نانوایی های محلی و صنعتی را اداره می کنند، از طرف معاونت زنان رییس جمهور پشتیبانی ویژه خواهند شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این آیین اظهار داشت: برگزاری جشنواره نان یک کار ذوقی بود و نشاط اجتماعی را در شهر کرمان ایجاد کرد و کودکان و  نوجوانان از این طریق با فرهنگ نان آشنا می شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم دبیرخانه جشنواره نان در کرمان نهادینه شود و سال‌های بعد این جشنواره را گسترده‌تر برگزار کنیم.

استاندار کرمان اظهار داشت: نان قوت غالب شهرهای کشور ما است و جشنواره نان باعث احیا و تنوع نان می شود.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی نان کرمان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات استانداری کرمان برگزار شد.

جشنواره ملی نان کرمان از ۱۱ تا ۱۴ مهر در پارک شورا شهر کرمان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha