بایدن در گرداب نظرسنجی‌ها / انگشت اتهام رئیس جمهور آمریکا به سمت رسانه‌ها

تهران- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که پوشش منفی رسانه‌ها، عملکرد وی را کم‌رنگ می‌کند و مردم آمریکا به دلیل بازتاب منفی رسانه‌ها، عملکرد قوی وی در اقتصاد را در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ تشخیص نمی‌دهند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از راشا تودی، بایدن در نشست خبری روز جمعه‌اش در کاخ سفید، آخرین گزارش خود درباره اشتغال در آمریکا را تبلیغ کرد و سپس از خبرنگاران حاضر در این نشست با این جمله که «برداشت عمومی از اقتصاد به دلیل لحن منفی پوشش رسانه‌ای کمرنگ شده است»، انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: منظورم این نیست که شما به عمد من را هدف قرار می‌دهید اما این یک امر طبیعی است که وقتی گزارشی منفی درباره موضوعی مننتشر می‌کنید، مخاطبان بیشتری را به خود جذب خواهید کرد.

بایدن این سخنان را درست در همان روزی بیان کرد که نظرسنجی (Real Clear Politics) نشان داد که محبوبیت وی به ۴۰.۵ درصد کاهش یافته و پرده از این واقعیت برداشت که در بازه زمانی از ابتدای ماه آگوست تا به امروز، محبوبیت او به پائین‌ترین سطح خود نزول یافته است.

همچنین نظرسنجی (Economist/YouGov) که چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد نیز حاکی از آن بود که تنها ۱۶ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که اقتصاد ایالات متحده در حال بهتر شدن است در حالی که ۵۶ درصد آنها معتقدند وضعیت اقتصاد این کشور وخیم‌تر شده است.

این در حالی است که در این نظرسنجی‌ها نکته‌ای نهفته است که شاید حتی بیشتر موجب نگرانی بایدن شده و آن نکته عبارت از این است که بر اساس این نظرسنجی‌ها، رقیب اصلی جمهوری‌خواه او در انتخابات ۲۰۲۴ یعنی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، در مدیریت اقتصاد، کنترل تورم، تحقق امنیت مرزی و سایر مسائل کلیدی گوی سبقت را از وی ربوده است.

همچنین بر اساس نظرسنجی (Marquette University) که در هفته جاری (میلادی) منتشر شد، ترامپ نه‌ تنها در زمینه بهبود اقتصاد و کنترل تورم ۲۳ تا ۲۴ درصد نسبت به بایدن برتری دارد بلکه در زمینه توانایی خود برای ایجاد شغل نیز با ۱۹ درصد اختلاف نسبت به رئیس جمهور کنونی آمریکا پیشتاز است.

از سوی دیگر این آمار منفی تنها به خود بایدن محدود نشده و حزب دموکرات هم که بایدن از آن برخاسته است نیز در برداشت عمومی از اقتصاد آمریکا ضربه خورده است.

بر اساس نظرسنجی (Gallup) که در هفته جاری (میلادی) منتشر شد، مشخص شد که جمهوری‌خواهان از نظر اعتماد عمومی به توانایی آنها در حفظ سطح رفاه مردم آمریکا، ۱۴ درصد نسبت به رقبای خود در حزب دموکرات پیش افتاده‌اند که این بزرگ‌ترین پیشروی حزب جمهوری‌خواه در جلب افکار عمومی مردم ایالات متحده از سال ۱۹۹۱ محسوب می‌شود.

به نوشته راشا تودی، بایدن در حالی انگشت اتهام خود برای کسب نتایج ناامیدکننده در نظرسنجی‌ها را به سمت رسانه‌های آمریکایی گرفته است که منتقدان مدت‌هاست که رسانه‌های جریان اصلی ایالات متحده را متهم کرده‌اند که در سال‌های اخیر با بدگویی از ترامپ، بایدن و دیگر دموکرات‌ها را مورد حمایت خود قرار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha