۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85249593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

غربالگری بینایی ۱۵ هزار کودک زنجانی انجام شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۰
کد خبر: 85249593
غربالگری بینایی ۱۵ هزار کودک زنجانی انجام شد

زنجان- ایرنا - معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: سنجش بینایی کودکان سه تا ۶ ساله زنجانی از اول اردیبهشت امسال و همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تاکنون نزدیک به ۱۵ هزار کودک مورد غربالگری قرار گرفتند.

شهناز آقاخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق آمار اداره کل ثبت احوال استان ۶۱ هزار و ۲۱۹ کودک سه تا ۶ ساله واجد شرایط غربالگری بینایی هستند که پیش بینی می شود تا پایان سال تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۲ پایگاه غربالگری بینایی در سطح استان فعالیت می کند که از این تعداد ۱۱ پایگاه با دستگاه بینایی سنجی و ۲۱ پایگاه با چارت "ای" غربالگری را انجام می دهند.

این مسوول ادامه داد: چهار دستگاه بینایی سنجی در شهرستان زنجان، ۲ دستگاه در شهرستان خدابنده و پنج دستگاه در سایر شهرستان ها مورد استفاده قرار دارد و ۲۵ پایگاه نیز با چارت "ای" کار غربالگری بینایی کودکان را انجام می دهند.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان ادامه داد: خدمات غربالگری تنبلی چشم کودکان به ویژه در مناطق روستایی، محروم، سخت گذر و حاشیه شهر با دستگاه بینایی سنجی و به طور سیار انجام می شود چون غربالگری مهمترین ابزار برای پیشگیری از معلولیت ها است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم، زیر پنج سالگی است، افزود: در صورتی که مشکل دید کودک قبل از این سن، تشخیص داده شود، حتی اگر چشم کودک دچار تنبلی شده باشد، با درمان به موقع می توان بینایی کامل او را بازگرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha