۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85249609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح آبرسانی به محلات عشایری نهبندان ۸۰ درصد پیشرفت دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: طرح آبرسانی به محلات عشایری خواجه منجیکو و چاه زرد نهبندان به طول ۸۱ کیلومتر، ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد ابراهیم ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۶۱ کیلومتر خط انتقال این طرح اجرا شده و ۲۰ کیلومتر دیگر باقی مانده‌ است.

وی گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح آبرسانی خواجه منجیکو و چاه زرد هزینه شده و برای تکمیل آن به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: با تکمیل این طرح ۲۴۲ خانوار عشایری در این منطقه مرزی از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: همچنین طرح آبرسانی به محلات عشایری چاه مسافر طبس با پیشرفت ۵۵ درصدی در دست اجراست.

ابراهیمی اضافه کرد: این طرح به طول ۹۱ کیلومتر در دست اجراست که تاکنون ۲۷ کیلومتر اجرا شده و ۶۴ کیلومتر باقی مانده‌ است.

وی گفت: با تکمیل این طرح ۱۶۹ خانوار عشایری استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال تاکنون برای اجرای این طرح هزینه شده و برای تکمیل فازهای بعدی به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: مطالعات پروژه آبرسانی پایدار به محلات عشایری چاهروئی نهبندان هم انجام شده و برای تکمیل این طرح ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و جمعیت ۸۰۰ هزار نفری، چهارمین استان عشایری کشور است و ۸۰ درصد عشایر استان در شهرستان‌های مرزی زیرکوه، درمیان، سربیشه و نهبندان سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha