تشدید نظارت روسیه بر فعالیت‌های نظامی ناتو در اروپا

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت: روسیه وضعیت فعالیت‌های نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اروپا را در جهت برنامه‌ریزی برای عملی متقابل زیر نظر دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، ماریا زاخارووا به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: روسیه «وضعیت تجمع نیروها و گسترش فعالیت نظامی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در شرق این ائتلاف، توسعه مسیرهای جدید برای استقرار نیروهای آمریکایی و همچنین دارایی‌های اروپا و ایجاد ساختارهای فرماندهی جدید در جبهه عملیاتی اروپا را زیر نظر دارد و این‌ها در راستای برنامه‌ریزی ما برای واکنش است.»

گرانت شاپس وزیر دفاع بریتانیا پیشتر اعلام کرده بود که این کشور در حال استقرار جت‌های جنگنده تایفون در لهستان است. وی این اقدام را در جهت حمایت از متحد خود در ناتو در برابر تهدید ادعایی روسیه توصیف کرد.

زاخارووا گفت: این استقرار در واقع به معنای حمایت هوایی غرب از گروه سربازان در شرق لهستان، در مرزهای کشور اتحادیه روسیه و بلاروس است.

در گرماگرم تنش های روسیه و غرب، تعدادی از سربازان آمریکایی برای تقویت حضور نظامی این کشور در اروپای شرقی مستقر شدند.

جنگ اوکراین که در پنجم اسفند ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن دغدغه های مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا آغاز شد، تاکنون با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامی طرف های غربی همراه بوده و مسیرهای دیپلماتیک برای برقراری آتش بس از سوی کشورهای غربی بسته مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha