صبحگاه مشترک نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد- ایرنا - آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته نیروی انتظامی با برگزاری رژه این نیروها روز شنبه در استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: مجموعه نیروی انتظامی در شرایط حساس با نثار جان خود، جانانه از امنیت مردم و کشور دفاع می‌کنند.

غلامعلی حیدری افزود: نظم، امنیت و اقتدار امروز جامعه مرهون تلاش و ایثارگری‌های حافظان نظم و امنیت در جامعه است.

وی با اشاره به نامه امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر و توجه به جایگاه بالای نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروهای مسلح باید پاکدل، پاکدامن، صبور، مهربان در مقابل ضعیفان، قاطع در مقابل زورگویان و قانون‌شکنان باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری شجاعت، سخاوت، جوانمردی، اصالت و داشتن کارنامه درخشان را از ویژگی‌های ماموران نیروی انتظامی عنوان کرد.

حیدری یادآور شد: جایگاه نیروهای مسلح و به خصوص مجموعه نیروی انتظامی به عنوان حافظان و مدافعان نظم و امنیت در جامعه بسیار بالا و مهم است و امروز مجموعه نیروهای مسلح و مسوولان امنیت، آرامش و قضایی چهارمحال و بختیاری با اهتمام و وحدت، انسجام و برنامه‌ریزی تلاش کردند امنیت و آرامش را برای استان به ارمغان آورند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی نهادی برخاسته از مردم و برای مردم است، یادآور شد: هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است برای تجلیل از بزرگمردان نیروی انتظامی است که خاضعانه جان بر کف اخلاص نهاده و از امنیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حراست و محافظت می‌کنند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: دستگاه‌های مختلف انتظامی، نظامی و امنیتی در تلاش برای برقراری نظم و امنیت، به عنوان اصلی‌ترین نیاز جامعه هستند.

سردار منوچهر امان‌اللهی افزود: امنیت یک تولید جمعی است و در صورت اینکه چرخه و کارکرد آن درست تنظیم شود شاهد نظم و امنیت مطلوب و بالا در جامعه خواهیم بود.

وی با اشار به اینکه چهارمحال و بختیاری از استان‌های امن کشور است، اظهار داشت: براساس شاخص‌ها این استان جزء استان‌هایی است که میانگین وقوع جرم در آن نسبت به شاخص‌های تعیین شده در وضعیت مناسبی قرار دارد.

امان‌اللهی با اشاره به کارکرد پیچیده نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف از جمله خدمات، پیشگیری و تعقیب مجرمان، گفت: رسیدن به جایگاه مطلوب در بخش امنیت اتفاقی و تصادفی نیست و حاصل تلاش، تدبیر و فعالیت شبانه‌روزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته نیروی انتظامی "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگذار " نامگذاری شده است، افزود: در این هفته با اجرای ۷۰ عنوان برنامه در رده‌های مختلف به نقش افراد در نظم و امنیت اجتماعی، پیشگیری از بروز برخی مسائل، رعایت مقررات توجه ویژه می‌شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی افزون بر یک میلیون نفر است.

از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha