تعامل با مردم از عوامل موفقیت نیروی انتظامی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: تعامل با مردم از عوامل موفقیت نیروی انتظامی است که سبب شده اقشار جامعه در تامین نظم و امنیت مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی که به مناسبت هفته انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد گفت: نیروی انتظامی یکی از ستون‌های استوار امنیت در کشور است.

وی افزود: اگر ستون‌های استوار کشور را در چند شاخه‌ تقسیم کنیم، نیروی انتظامی یکی از شاخه‌های اصلی، تاثیرگذار و نقش‌آفرین به شمار می‌رود که مرهون مردمی بودن آن است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروی انتظامی از متن و جنس مردم است گفت: در نتیجه تعامل و همکاری همه جانبه‌ای که فراجا با مجموعه‌های مختلف در دولت و مردم ایجاد می‌کند، شاهد فضای مناسب در جامعه اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: براساس پایش و ارزیابی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، خراسان جنوبی در شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری، رتبه دوم را در بین استان‌های کشور دارد که نشان‌دهنده نقش نیروی انتظامی استان در تامین امنیت است.

قناعت گفت: ماموران انتظامی با عزم و ایمان راسخ و تسلط بر علوم جدید به ویژه فضای مجازی توانستند امنیت این عرصه خطیر را هم فراهم کنند و ضمن آموزش‌های لازم به مردم، خطرات را گوشزد کنند.

وی اظهار کرد: سلامت فکری، عملی و اخلاقی که در بین کادر، سربازان و جان برکفان انتظامی است شرایط را فراهم کرده تا شاهد امنیت روانی مناسبی در جامعه باشیم و این عامل سبب شده است که مردم هم در تامین نظم و امنیت جامعه مشارکت کنند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: نیروی انتظامی ضمن جلب نگاه مثبت، یک یار مهربان و البته مقتدر بوده که باعث افزایش و رونق روز به روز مشارکت‌های اجتماعی شده است.

وی گفت: از نگاه مقام معظم رهبری بزرگترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ ارزش‌هاست زیرا عزت و عظمت امروز ما به خاطر شهادت جوانان و فرزندان این مرز و بوم به‌ ویژه نیروی انتظامی است، هیچ کجا به اندازه فراجا در امر مبارزه با اشرار و مواد مخدر، ناهنجاری‌های اجتماعی، سرقت و سایر جرایم تلاش نشده است.

قناعت بیان کرد: یکی از مهمترین دستورات مقام معظم رهبری رونق تولید است که نیروی انتظامی به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در برقراری امنیت نقش مهمی در این عرصه دارد زیرا باعث تحرک اقتصادی و افزایش اشتغال می‌شود.

وی افزود: دولت با همه توان و امکاناتی که در اختیار دارد از ماموریت‌های نیروی انتظامی دفاع و پشتیبانی خواهد کرد، البته لازم است که مسئولان هم سختی و ظرافت‌های کار فراجا را دریابند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی است که بخشی از ماموریت‌ها و فعالیت‌های فراوان و چشمگیر فراجا از نقطه صفر مرزی تا اقصا نقاط کشور به مردم منعکس شود.

وی با بیان اینکه شاهد حضور نرم و مقتدر نیروی انتظامی در کشور هستیم افزود: اغتشاشات سال گذشته را با سعه صدر، حوصله، تدبیر و جانفشانی نیروی انتظامی توانستیم پشت سر بگذاریم و جا دارد از شهدای عزیزمان به ویژه نیروی انتظامی یاد کنیم.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: شعار امسال در هفته بزرگداشت انتطامی «شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار» است.

سردار حسن شجاعی نسب، نظام و امنیت را به مثابه پازلی دانست که باید همه قطعات آن در کنار هم باشند و افزود: قانون محور اتکا و نقطه پیوند لایه‌های جامعه بشری است که در این عرصه پلیس جایگاه مهمی به عنوان مجری قانون برعهده دارد.

وی یکی از اولویت‌ها را تلاش برای تبلور پلیس خدمتگزار، هوشمند و تجلی باشکوه پلیس در تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: پلیس تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی خود را در راستای برقراری نظم و امنیت و ظلم زدایی به کار بسته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی ادامه داد: خدمت به مردم، مبارزه با برهم زنندگان نظم و امنیت از نقطه صفر مرزی تا درون شهرها و روستاها فرصت و برکتی است که در جای جای کشور توسط مجاهدان و مدافعان نیروی انتظامی دنبال می‌شود.

وی گفت: اوج این خدمتگزاری در پیاده روی اربعین و ۲۸ صفر مشاهده شد زیرا پلیس در کنار سازمان‌ها و نهادها توانست یک کار انقلابی، جهادی و میدانی را با عشق به خدمت به زائر رقم بزند.

سردار شجاعی نسب افزود: خراسان‌ جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده و ۱۶۷ شهید انتظامی، سند افتخار استان است.

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان گرامیداشت هفته انتظامی صبح امروز (شنبه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از مسئولان در ستاد فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی برگزار شد.

در این مراسم از خانواده شهدا، فرماندهان شاخص، رتبه‌های برتر، بازنشستگان فراجا در استان، پلیس افتخاری نمونه، منتخبان نمونه انضباطی، خیران امنیت ساز و کارکنان نمونه فراجا تقدیر شد.

رونمایی از نرم افزار کنترل تجمعات در خیابان ساخته شده توسط دفتر تحقیقات فراجا از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

۱۳ تا ۱۹ مهرماه گرامیداشت هفته انتظامی با شعار "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار" است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha