عضو مجلس خبرگان: نیروی انتظامی سلاح موثر داشته باشد

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه گفت: امروز نیروهای انتظامی کشورمان باید سلاح و ابزار موثر در اختیار داشته باشد تا زمینه برای حفظ آرامش و امنیت بیش از پیش فراهم شود. 

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی روز شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در مراغه که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، افزود: عوامل انتظامی در متن جامعه حضور داشته و به دلیل ارتباط مستمر با مردم کار حساسی بر عهده دارند؛ بر همین اساس سلاح موثر آنان عامل بازدارنده وقوع جرایم محسوب می‌شود.

وی همچنین به عوامل انتظامی شهرستان توصیه کرد که همواره امین جان، مال و ناموس مردم باشند و از امنیت کشور در شرایطی که یک عده علیه ایران اسلامی کمر همت بسته‌اند، پاسداری کنند.

امام جمعه مراغه امنیت کنونی کشورمان را در سطح منطقه نمونه خواند و آن را مرهون هدایت‌های رهبری، خون پاک شهدای گلگون‌کفن و رشادت‌های نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی عنوان کرد.

آیت‌الله پورمحمدی این را هم بیان کرد که برازنده نیست دختران و زنان بی‌حجاب بدون توجه به حضور مامور انتظامی از مقابل دیدگان آنان رد شوند و در این زمینه نیروی انتظامی و قوه قضاییه به وظیفه خودشان باید به خوبی عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ حجاب دستور قرآن است، ادامه داد: صیانت از حجاب به لایحه و بخشنامه نیاز ندارد و انتظار می‌رود رعایت حجاب به ویژه در شهرستان‌های کوچک هرچه سریع‌تر همگانی شود تا در پیشگاه شهدا شرمنده نشویم.

مراغه ۳۶ شهید و ۶۰ جانباز انتظامی دارد

فرمانده انتظامی مراغه هم در این آیین به ۳۶ شهید و ۶۰ جانباز انتظامی این شهرستان اشاره و بیان کرد: پلیس تا پای جان برای تحقق آرمان‌های متعالی شهدا و امام شهدا ایستاده است و تداوم امنیت را با مشارکت مردم دنبال می‌کند.

عضو مجلس خبرگان: نیروی انتظامی سلاح موثر داشته باشد
سخنرانی سرهنگ توحید فارسی، فرمانده انتظامی مراغه در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح

سرهنگ توحید فارسی افزود: شعار امسال هفته نیروی انتظامی «شهروند قانونمدار و پلیس خدمتگذار» است و این شعار نقشه راهی برای مأموریت‌های یکساله پلیس به شمار می‌رود.

به گفته وی این شعار انتخاب شد تا در سایه مشارکت مردم و خدمت بی‌منت پلیس، آرامش و امنیت در همه ابعاد آن ادامه یابد.

ارتباط خوب مردم مراغه با پلیس

فرمانده انتظامی مراغه به ارتباط خوب مردم این شهرستان با پلیس اشاره کرد و گفت: در سایه همین ارتباط مناسب، طی نیمه نخست امسال ۳۵ هزار تماس با فوریت‌های پلیسی شهرستان برقرار، و ۳۱ هزار مورد از آنها عملیاتی شد.

سرهنگ فارسی به تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت در فرمانداری شهرستان طی سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در سایه تحقق این مطالبه به حق مردم شهرستان و راه‌اندازی گشت‌های رضویون، ۷۰ درصد از سرقت‌ها ضمن بازپس‌گیری اموال مسروقه کشف شد.

وی همچنین به کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های این شهرستان و کشف بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق طی نیمه نخست امسال اشاره و بیان کرد: مشارکت مردم ضامن تامین امنیت پایدار به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح مستقر در مراغه علاوه بر حضور نیروهای ارتشی و سپاهی در کنار عوامل انتظامی شهرستان، جمعی از اقشار مختلف مردمی و مسئولان اجرایی نیز حضور یافتند.

در این آیین همچنین تعدادی از عوامل انتظامی شهرستان ارتقای درجه یا تشویقی خود را از دست اعضای شورای تامین شهرستان دریافت کردند.

عضو مجلس خبرگان: نیروی انتظامی سلاح موثر داشته باشد
قدردانی از سرهنگ عزتی، رییس پلیس راهور شهرستان
عضو مجلس خبرگان: نیروی انتظامی سلاح موثر داشته باشد
قدردانی از سرهنگ قربانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مراغه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha