دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی: باید از نمایندگان سنتی عبور کنیم

تهران - ایرنا - دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: به نظر می‌رسد مهم‌ترین راهبرد برای افزایش مشارکت این باشد که نشان دهیم از نمایندگان سنتی عبور کرده‌ایم و به سمت نمایندگان جوان و با انگیزه که به‌دنبال حل مسائل مردم هستند، روی آورده‌ایم.  

محسن نراقی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، با اشاره به حضور تعدادی از دانشجویان در صحن شورای نگهبان اظهار کرد: قبلا سابقه نداشت که دانشجویان در صحن شورای نگهبان حضور پیدا کنند و با اعضای شورا جهت آشنایی با سازوکار عملکرد آن‌ها، گفت‌وگو و تبادل نظر به عمل آورند. البته سابقا دبیر شورای نگهبان در جمع دانشجویان در دانشگاه‌ها و حتی در برنامه‌های تشکیلاتی تشکل‌ها، حضور پیدا می‌کرد و بارها نیز آقای کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان با حضور در جمع دانشجویان، به سوالات آن‌ها پاسخ می‌داد.

نراقی با بیان اینکه حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در صحن شورای نگهبان اتفاق بسیار خوبی بود، تاکید کرد: امیدواریم شورای نگهبان این نوع برنامه‌ها را برای سایر گروه‌های دانشجویی نیز تدارک ببیند. همچنین تعمیم این قبیل برنامه‌ها به سایر نهادها نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورایعالی انقلاب فرهنگی و... می‌تواند به آشنایی بیشتر دانشجویان با «نظام مسائل» این نهادها کمک کند.

وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات طرح‌شده از سوی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در نشست شورای نگهبان، گفت: بخشی از مباحث طرح‌شده، ناظر به سازوکار شورای نگهبان در انتخابات‌های مختلف و بخشی دیگر نیز ناظر به علت عدم احراز صلاحیت تعدادی از چهره‌ها در سال‌های اخیر بود.

نراقی تصریح کرد: در این نشست، آقایان «طحان‌نظیف» سخنگو و «ره‌پیک» قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان، توضیحات جامعی درباره مصلحت‌سنجی شورا و عمل به «مر قانون» ارائه کردند و در عین حال تصریح داشتند که شورای نگهبان به قانون پایبند است.

وی در ادامه با اشاره به الزامات افزایش رقابت و مشارکت در انتخابات مجلس گفت: یک بخشی از رقابت، نتیجه و محصول حضور جریان‌های مختلف سیاسی در صحنه انتخابات است؛ اما برای افزایش مشارکت، مردم باید احساس کنند که خروجی انتخابات، برگزیده‌شدن افراد اثرگذار خواهد بود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با بیان اینکه در انتخابات مجلس یازدهم، تعدادی از منتخبین در زمره نمایندگان جوان بودند که اقدامات خوبی را پیگیری و به نتیجه رساندند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین راهبرد برای افزایش مشارکت این باشد که نشان دهیم از نمایندگان سنتی عبور کرده‌ایم و به سمت نمایندگان جوان و با انگیزه که به‌دنبال حل مسائل مردم هستند، روی آورده‌ایم.

نراقی با بیان اینکه اقدامات نمایندگان پر تلاش و با انگیزه باید به درستی نزد افکار عمومی تبیین شوند تصریح کرد: انتخاب صحیح که تاثیر مستقیم روی حل مسائل دارد، با کمک‌گرفتن از ظرفیت‌ تشکل‌های دانشجویی و حلقه‌های میانی نظیر صداوسیما و سایر رسانه‌ها محقق می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب درباره بهره‌گیری از نیروی جوانی، تصریح کرد: نمایندگان با انگیزه و بی‌حاشیه که صرفا دنبال حل مسائل هستند، می‌توانند اتفاقات اثربخشی را برای مردم و کشور رقم بزنند و به همین مناسبت، تبیین اقدامات آن‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha