۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85249993
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۵ متخلف محیط زیست در کردستان دستگیر شد

۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85249993
۱۶۵ متخلف محیط زیست در کردستان دستگیر شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: ۱۶۵ نفر از متخلفان محیط زیست استان در ۶ ماهه سال جاری دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

اقبال حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۶۴۰ صید غیرمجاز آبزیان، ۷۵ مورد زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پرندگان و پنج مورد زنده‌گیری و شکار غیرمجاز پستانداران در استان کشف شد.

وی با اشاره به اینکه هفت مورد هم در زمان شروع به شکار توسط یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی شد، اضافه کرد: ۱۰۶ مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده هم توسط این یگان در نیمه نخست سال جاری کشف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: در این مدت در نتیجه گشت و بازرسی های انجام شده ۶ سلاح غیرمجاز، ۱۵ سلاح مجاز و ۷۴۲ فقره ادوات و وسایل صید و شکار کشف شده است.

حمیدی تعداد کل متخلفان محیط زیست استان را ۱۶۵ نفر خواند و گفت: و تعداد تخلف های کشف و ضبط شده هم ۱۳۷ فقره بوده است و در مجموع هم ۴۲۰ فقره پرونده تخلف محیط زیست استان در مراجع قضایی در جریان است.

وی یادآور شد: راهبری و تدوین برنامه های عملیاتی برای مقابله با شکار و صید غیرمجاز، برگزاری دوره های آموزشی نظامی و نحوه بکارگیری سلاح سازمانی، ساماندهی مجوز حمل سلاح سازمانی و تجهیزات انفرادی محیط بانان، تهیه ملزومات اطفای حریق و مشارکت در برنامه های ستاد بحران و برگزاری جلسات با نیروی انتظامی از جمله وظایف یگان حفاظت است.

۱۶ پاسگاه محیط بانی در استان وجود دارد که تعدادی از آنها فعال و تعدادی هم در حال تجهیز است.

به گزارش ایرنا، استان کردستان دارای چهار منطقه حفاظت شده و یک پناهگاه حیات وحش شامل منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار، پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصر به فرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه های جانوری و گیاهی قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha