تکمیل طرح‌های سفر رهبری به خراسان‌شمالی ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: تکمیل پروژه های مصوب سفر رمقام معظم رهبری (سال ۹۱) به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تامین آن در دست پیگیری است.  

مرتضی بهزادفر روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعهد اعتباری اولیه در سفر رهبر انقلاب به استان پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۲.۸ برابر اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی در سفر رهبر معظم انقلاب به استان مصوب و همچنین ۲۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای اجرای پروژه های عمرانی نیز به آن اضافه شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی با بیان اینکه این اعتبارات در قالب یکهزار و ۶۳۵ پروژه و ۲۲۸ مصوبه به استان ابلاغ شد افزود: بیشترین پروژه های مصوبه سفر مربوط به جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، منابع آب، صنعت و معدن، حمل و نقل و عمران شهری و روستایی است که از مجموع پروژه ها بیش از ۸۰۰ پروژه ماهیت روستایی دارد و با هدف توسعه این مناطق مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این پروژه ها اختصاص یافته که ۱۴ هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال آن از محل ردیف سفر مقام معظم رهبری و مابقی از محل سایر ردیف های پیش بینی شده استانی و ملی تامین اعتبار شده است.

بهزادفر گفت: تا کنون بیش از یکهزار و ۳۲۲ پروژه به بهره برداری رسیده است و برای سال ۱۴۰۲ هم تامین اعتبار برای اتمام و بهره برداری ۱۰ پروژه دیگر در دست بررسی است که پروژه های تاثیرگذار در بخش های سدسازی، ساخت فضای آموزشی، تکمیل فضاهای آموزش عالی و ساخت و توسعه مراکز فرهنگی در اولویت است.

وی افزود: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه های آغاز شده ۹۵ درصد است و برای سایر پروژه های تامین اعتبار شده از ردیف های ملی و استانی و تعهدات معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی سابق هم میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۶۵ درصد است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی گفت: از محل اعتبارات ابلاغی از محل دفتر مقام معظم رهبری تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بابت اقدامات گازکشی منازل محرومان، تهیه جهیزیه، کمک موردی به مددجویان نهادهای حمایتی و کمک تامین لوازم منزل هزینه شده است.

وی ادامه داد: از محل تعهدات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز بابت ساخت مدرسه در مناطق محروم ۲۰ میلیارد ریال تخصیص یافته و مدارس به بهره برداری رسیده است.

بهزادفر گازرسانی به روستاها را از مهمترین پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان عنوان کرد و گفت: برای تقویت شبگه گاز استان، اجرای خط انتقال گاز صفی آباد-بام و اجرای خط انتقال گاز راز-غلامان ۲۷۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، این طرح با هدف تداوم و پایداری شبکه گاز و فراهم شدن گازرسانی به ۱۷ هزار و ۱۸۱ خانوار روستایی اجرا شد.

وی گفت: همچنین برای گازرسانی به ۴۱۰ روستای باقی مانده واجد شرایط قانون استان ۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال اعتیار هزینه شده است.

براساس این گزارش مهم ترین پروژه ها به بهره برداری رسیده از محل مصوبه های سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی امام حسن مجتبی(ع) در بجنورد و ساخت بیمارستان ۲۱۸ تخت خوابی آیت الله هاشمی رفسنجانی در شیروان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha