فروش عضویت تیم ملی فقط ۶۰ میلیون تومان/ شرکت تولید استروئید اسپانسر تیم ملی فیتنس است

تهران- ایرنا- قهرمان فیتنس ایران درباره حضور ورزشکاران در تیم ملی گفت: یکی از دوستانم که با تیم ملی اعزام شد هم ۶۰ میلیون پرداخت کرد.

احسان فرشیدرخ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص انتخاب نفرات تیم ملی فیتنس اظهار داشت: به صورت عادی معمولا نفرات اول و دوم مسابقات انتخابی را برای بازبینی می‌برند اما بنا به دلایل نامشخص در رشته فیتنس، ۶ نفر برتر به اردوی بازبینی دعوت می‌شوند. اعلام کردند که کمیته فیتنس اسپانسر و بودجه ندارد و خود ورزشکاران باید هزینه‌های اعزام را بدهند و اگر نفر اول یا دوم در بازبینی حاضر به پرداخت هزینه نشوند، نفرات پنجم و ششم هم شانس انتخاب شدن را دارند. برای مثال در اعزام به مسابقات لبنان یکی از دوستان ما ۶۰ میلیون تومان پرداخت کرد و اعزام شد. وقتی همه بچه‌ها تیم ملی باید تمام هزینه خود را پرداخت کنند، دیگر چه تفاوتی با اعزام خصوصی وجود دارد؟

وی ادامه داد: در همین مسابقات لبنان روی پیراهن بچه‌ها لوگوی یک شرکت تولید داروهای استروئیدی حک شده بود که به عنوان اسپانسر معرفی شد. با این حال بچه‌های اعزامی، هزینه هتل را هم خودشان حساب کردند و از اسپانسر تنها یک پیراهن به آن‌ها رسید. در مسابقات جهانی اسپانیا هم نفراتی مثل مهدی ماهانی که مقام پنجم را در کشور کسب کردند، از قبل برای اعزام در تیم ملی مشخص شده بودند و اصلا نیازی به مسابقات انتخابی نبود.

قهرمان فیتنس ایران اظهار داشت: یعنی جایگاه و عضویت در تیم ملی را نیز می‌توان به راحتی خرید. باید هزینه تیم ملی را حداقل پرداخت کنند و تفاوتی بین ملی‌پوش و ورزشکار انفرادی قائل شوند. این که بعد از مسابقات انتخابی تیم ملی ۶ نفر برای بازبینی بیایند و اسپانسر هم هیچ هزینه‌ای نکند، قطعا یک ماجرایی دارد.

فرشیدرخ درباره حضور انفرادی در مسابقات فیتنس گفت: هر مسابقه‌ای را با ۱۰۰ دلار می‌توان شرکت کرد؛ مدتی پیش ۲ مسابقه در دوبی شرکت کردم و ۱۰۰ میلیون جایزه بردم اما وقتی با تیم ملی اعزام شدم، تنها ۱۰ میلیون پاداش به من دادند. با این حساب هیچ سودی در ملی‌پوش بودن وجود ندارد مگر برای کسانی که به دنبال رزومه برای مربیگری و باشگاه خود باشند. نه تنها خرجی برای ورزشکار نمی‌کنند بلکه از هر طریقی از ما پول می‌گیرند. مثلا برای پکیج‌های عکاسی تا ۱۰ میلیون هم از ما پول گرفتند و وقتی در رسانه‌ها شکایت کردیم، از ما ناراحت شدند اما وقتی مدارک و درخواست را برای خودشان فرستادیم، هیچ اعتنایی نکردند و پاسخ ما را هم ندادند.

قهرمان فیتنس ایران با اشاره به سخنرانی رئیس فدراسیون درمورد عدم وجود دوپینگ در این رشته عنوان کرد: همه بچه‌ها دارو می‌زنند و قرص‌های آب‌گیری مصرف می‌کنند. جدای از آن در رقابت‌های نچرال اصلا تستی بابت دوپینگ گرفته نمی‌شود. اصلا بدن‌هایی که دارو می‌زنند، قابل تشخیص است و نیازی به توضیح و تست نیست.

وی افزود: با وجود همه مشکلاتی که گفتم، دیگر نمی‌خواهم در مسابقات داخلی شرکت کنم و فقط برای مسابقات خارجی خواهم رفت. برخی مشکلات را ما خبر داریم و خیلی‌ از موضوعات را هم ورزشکاران نمی‌گویند اما زمانی که به مشکل می‌خورند، شروع به گفتن می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha