۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85250195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جزییات اجراهای خیابانی دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان اعلام شد

زنجان - ایرنا - دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان جزییات برنامه اجراهای خیابانی این رویداد هنری را اعلام کرد.

ساسان قجر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پانتومیم زبان بین المللی هنرهای نمایشی است و از بهترین روش ها برای انتقال مفاهیم و پیام ها برای همه آحاد جامعه محسوب می شود. وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان به عنوان تخصصی ترین جشنواره آموزشی در ایران کار خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: در راستای جذب استعدادها و تربیت هنرمندان این عرصه، خانه پانتومیم ایران سال گذشته در زنجان تشکیل شد.

قجر به برنامه اجراهای خیابانی دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان اشاره کرد و یادآورشد: نمایش خیابانی «مای نیم ایز سرگرمی» به کارگردانی «فرزاد روایی» از تهران، ساعت ۱۷ عصر دوشنبه ۱۷ مهرماه در محل سبزه میدان زنجان اجرا می شود.

وی ادامه داد: در ساعت ۱۷و ۴۵ دقیقه همان روز نمایش خیابانی «امپراتور» به کارگردانی "مرجان خرسند" از تهران اجرا خواهد شد.

قجر گفت: در روزهای ۱۸ و ۱۹مهرماه نیز ساعت ۱۷ نمایش خیابانی «آخرین لحظه» به کارگردانی «اونور کایا» از کشور ترکیه در محل سبزه میدان شهر زنجان به اجرا در می آید.

دبیر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان اظهار کرد: در این دوره از جشنواره گروه‌هایی از کشورهای ترکیه، پاکستان، تونس، ژاپن و ایتالیا حضور دارند.

قجر ادامه داد: از ۲۸ کشور، گروه های متقاضی شرکت در جشنواره داشتیم اما به واسطه محدودیت ها در اسکان، پنج اثر برای حضور در جشنواره پذیرفته شد.
وی افزود: هیأت انتخاب آثار دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، متشکل از علیرضا ناصحی، حمید عزتی‌ کُلی و حمیدرضا رستم‌خانی از بین ۴۶ اثر رسیده به دبیرخانه این رویداد از سراسر کشور، ۱۸ اثر را با تأیید نهایی دبیر جشنواره جهت حضور در بخش‌های مختلف این رویداد معرفی کرد.
دومین جشنواره پانتومیم زنجان با مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره‌کل هنرهای نمایشی کشور، خانه پانتومیم، انجمن هنرهای نمایشی ایران و همراهی نهادهای استان، ۱۷ تا ۲۰ مهر امسال در زنجان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha