وزیر کشور عراق خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی با ایران در زمینه امنیت شد

بغداد - ایرنا - وزیر کشور عراق خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی برای همکاری‌های علمی و تحقیقاتی در زمینه امنیت بین عراق و ایران شد.

به گزارش امروز (شنبه) ایرنا به نقل از وزارت کشور عراق، «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه بغداد مشتاق توسعه و ارتقای چشم‌انداز همکاری‌های امنیتی با تهران است، گفت: تداوم همکاری‌های علمی و پژوهشی برای خدمت در موضوعات مورد علاقه کشورهای دوست و برادر و پایه گذاری رویکردی یکپارچه برای برنامه‌ریزان نظامی و رهبران دو طرف، راهبردی و با اهمیت است.

وی برگزاری کنفرانس بین المللی «مهندسی نظم نوین جهانی» که توسط دانشگاه امنیت ملی ایران (امام باقر «ع») در تهران در حال برگزاری است را فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات و همگامی با تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی که بر جنبه امنیتی روابط بین‌الملل موثر می باشد و ممکن است برای بسیاری از کشورها چالش‌های بزرگی را ایجاد کند، با اهمیت دانست.

وی خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی و سایر ساز وکارهای همکاری بر اساس تفکر و مطالعات امنیتی هماهنگ بر اساس جنبه‌های امنیتی مشترک با جمهوری اسلامی ایران شد.

عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق در راس یک هیات به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی مهندسی نظم نوین جهانی به تهران سفر کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت کشور عراق، مدیریت دانشگاه امام باقر (ع) از «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق به دلیل مدیریت ممتازش در اداره مراسم زیارت پیاده روی اربعین حسینی که یکی از بزرگترین مراسم ها با جمعیت میلیونی در جهان محسوب می‌شود، تقدیر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha